WHO‌: حمله علیه رفح تاثیرات سنگینی بر روی تندرستی برجای می‌گذارد

سازمان بهداشت جهانی ‌(WHO‌) اعلام کرد که حمله نظامی اسرائیل به رفح از هم‌اکنون در سطح یک فاجعه تاثیرات سنگینی بروی وضعیت سلامت در نوار غزه برجای گذاشته است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ‌ در خاک فلسطین‌، ریک پِپِرکورن بیان داشت که پس از آغاز حمله اسرائیل علیه رفح در این شهر که در جنوب نوار غزه قرار دارد، خدمات بهداشتی از بین رفته‌اند.

پِپِرکورن یک مصاحبه مشترک با خبرگزاری فرانسه ‌(AFP) و رویترز انجام داد و بیان کرد که بدلیل حمله به رفح و گرفتن دو بیمارستان از مجموع سه بیمارستان در این شهر بیش از یک میلیون انسان آواره شدند.

بزرگترین بیمارستان در شهر بیمارستان النجار که ۷۰۰ بیمار دیالیزی را درمان می‌کرد، مانند بیمارستان کویت مجبور شد که درهای خود را ببندد.

پِپِرکورن بیان داشت که بیمارستان‌های زنان و زایمان و کودکان امارات متحده عربی نیز با سختی و دشواری کار می‌کنند و دیگر نمی‌توانند بیماران جدید را درمان کنند.

مسئول سازمان بهداشت جهانی گفت‌: ‌«اگر حمله اسرائیل به رفح ادامه یابد، ما آخرین بیمارستان را هم در رفح از دست خواهیم داد.‌»

این نیز بدین معناست که قریب به ۱.۹ میلیون انسان در جنوب نوار غزه ناچار به استفاده از بیمارستان صحرایی در ساحل‌ها خواهند شد.