وقفه روزانه تاکتیکی اسرائیل در جنوب غزه

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که یک «وقفه تاکتیکی» یک روزه را در جنوب نوار غزه به منظور «افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه ورودی» به خاک فلسطین اجرا خواهد کرد.

ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دلایل بشردوستانه، توقف تاکتیکی موضعی در فعالیت‌های نظامی هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد‌از‌ظهر از نقطه ورودی کرم شالوم اسرائیل تا جاده صلاح‌الدین و بیشتر به سمت شمال تا اطلاع ثانوی مشاهده می‌شود.»

گفته شد که این تصمیم به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای «افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه ورودی به نوار غزه» پس از گفتگو با سازمان ملل و سایر سازمان‌ها اتخاذ شده است.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که امیدها به آتش‌بس در جبهه دیپلماتیک به دلیل خواسته‌های متقابل اسرائیل و حماس کاهش یافته است، همچنین احتمال اجرای طرحی را که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پایان ماه می اعلام کرد، کاهش می‌دهد.

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که بر اثر انفجار خودروی آنها در نزدیکی رفح در جنوب نوار غزه که هشت ماه است جنگ در آن جریان دارد، ۸ سرباز کشته شدند.

در بیانیه ارتش آمده است که ۸ سرباز «در جریان اقدامات عملیاتی در جنوب نوار غزه» کشته شده‌اند.

ارتش اسرائیل روز ۷ می به شهر رفح در منتهی الیه جنوبی نوار غزه حمله کرد که با واکنش تند جامعه جهانی مواجه شد.

از زمان آغاز عملیات زمینی در ۲۷ اکتبر تاکنون ۳۰۶ سرباز اسرائیلی در نوار غزه کشته شده‌اند. در حمله حماس از نوار غزه به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر، ۱۱۹۴ نفر که بیشتر آنها غیرنظامی بودند کشته شدند. به گفته ارتش اسرائیل، ۱۱۶ نفر از ۲۵۱ ربوده شده در آن روز همچنان در غزه گروگان هستند و ۴۱ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از ۳۷ هزار نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند، خطر قحطی وجود دارد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت دولت غزه در روز شنبه، حملات ارتش اسرائیل باعث کشته شدن ۳۷ هزار و ۲۹۶ نفر در غزه شد که بیشتر آنها غیرنظامی بودند.

قحطی نوار غزه را تهدید می‌کند، جایی که به گفته سازمان ملل، ۷۵ درصد از جمعیت ۲/۴ میلیون نفری آن به دلیل جنگ آواره شده‌اند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیش از ۸۰۰۰ کودک زیر پنج سال در غزه به دلیل سوء تغذیه حاد تحت درمان قرار گرفتند.