احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به روژآوا

پزشکان بیمارستان حسکه از احتمال استفاده ارتش اشغالگر از سلاحهای ممنوعه خبر می‌دهند.

   یکی از پزشکان شاغل در بیمارستان خلق، در حسکه اظهار داشت: ما براین باور هستیم که ارتش دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن از سلاحهایی استفاده کرده‌اند که در سطح بین‌المللی ممنوع شده‌اند. این پزشک همچنین اظهار داشت که این مسئله در نتیجه آزمایشهای پزشکی و نمونه‌برداری در چند حالت سوختگی که به بیمارستانهای منطقه جزیره اعزام شده‌اند، ثابت شده است.

   بعد از آتکه ارتش اشغالگر ترک در نتیجه مقاومت قهرمانانه رزمندگان نیروهای سوریه دمکراتیک و مقاومت غرور انگیز قادر به اشغال روژآوا و خصوصا سریکانی نشد، از سلاحهایی استفاده نموده است که در سطح بین‌المللی ممنوع شده‌اند.

   محلات مختلف شهر سریکانی از سوی ارتش اشغالگر دولت ترک با حمله سلاحهای فسفری که در سطح بین‌المللی ممنوع شده‌اند بمباران شدند. از سوی دیگر دولت ترک اجازه نمی‌دهد که اتومبیلها و آمبولانسها وارد این شهر شده و مجروحان را از این مناطق تخلیه نمایند.

​​​​​​​   فارس حمو در این رابطه اعلام نمود که "برخی از مجروحانی که دچار سوختگی شده‌اند، به بیمارستان خلق در شهر حسکه انتقال یافته‌اند. حمو در این رابطه اظهار داشت که ما روزانه دهها مجروح این حملات را پذیرش می‌کنیم. دولت اشغالگر ترک تمامی سلاحهای سنگین را در این جنگ به کار می‌بندد. این مسئله نیز در شرایط دشوار و وضعیت ناگوار مجروحان مشخص می‌گردد. حمو در این رابطه اظهار داشت که مجروحان دچار سوختگی شده‌اند، اما امروز حالتهای جدیدی از این سوختگیها مشاهده شده است، تا کنون از علت آن اطلاعی نداریم. اما بر این باور هستیم که دولت ترک سلاحهایی مانند سلاح شیمیایی را مورد استفاده قرار می‌دهد که در سطح بین‌المللی ممنوع هستند."