اداره خودگران خواهان تشکیل کمیته تحقیق از سوی سازمان ملل شد

مرکز روابط خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه از سازمان ملل متحد خواست تا درخواست دولت اشغالگر ترک در مورد اسکان خانواده‌های تبهکاران در مناطق اشغالی را رد کرده و به جای آن کمیته‌ تحقیق تشکیل دهد.

مرکز روابط خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه کنفرانسی مطبوعاتی را در ساختمان این مرکز در شهر قامشلو در مورد تغییر دموگرافی منطقه از سوی دولت ترک برپا کرد.

در کنفرانس مطبوعاتی گفته شد که اسکان خانواده‌های تبهکاران در سریکانی و گریسپی با همکاری سازمان ملل انجام می‌شود. مرکز روابط خارجی اداره خودگردان تصریح نمود که سکوت سازمان ملل و همکاری سازمان ملل با ترکیه به آینده سوریه کمک نخواهد کرد و به جایگاه این سازمان برای تأمین آشتی و آرامش لطمه وارد می‌کند.

بیانیه از سوی عبدالکریم عمر رئیس مشترک مرکز روابط خارجی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه قرائت شد.

در بیانیه آمده است که دولت ترک با اشغال مناطق میان سریکانی و گریسپی بیش از ٣٠٠ هزار نفر از ساکنان آنرا آواره نموده و امروز در صدد انتقال ساکنان دیگر مناطق به این منطقه و اسکان آنان است. این کار با کمک سازمان ملل متحد و با اهداف سیاسی انجام می‌گیرد. هدف از این کار تغییر دموگرافی و هویت منطقه با بهانه بازگشت آوارگان است.

مرکز روابط خارجی اداره خودگردان در ادامه ضمن رد سیاست‌های شونیستی دولت ترک از افكار عمومی جهانی می‌خواهد که فورا وارد میدان شوند و از وقوع فلاکت انسانی علیه ساکنان منطقه جلوگیری به عمل آورند. این امر به جنگ‌های ملی و اجتماعی دامن می‌زند. همچنین به یکپارچگی خاک سوریه لطمه می‌زند و راه تجزیه سوریه، جامعه و جغرافیای آن را هموار می‌کند.

در بیانیه مرکز روابط خارجی از سازمان ملل خواسته شده است که درخواست دولت ترک برای اسکان خانواده‌های تبهکاران را رد کند و به جای آن کمیته‌ای را برای تحقیق حقایق و اقدامات دولت ترک و تبهکارانش علیه غیرنظامیان به منطقه اعزام نماید. این کمیته با جمع‌آوری مدارک مربوط به نقض حقوق و اعدام غیرنظامیان از اهداف ترکیه برای تغییر دمگرافی و ایجاد آشوب در منطقه پرده بردارد.

بیانیه افزوده است که سازمان ملل و نیروهای فعال پس از بازگشت آرامش می‌توانند آوارگان سوری در خارج از این كشور را به این كشور برگردانند.

مرکز روابط خارجی اداره خودگردان سکوت سازمان ملل در قبال جنایت‌های دولت ترک و پروژه‌های نژادپرستی آن را به شدت تقبیح نموده و آنرا مغایر با وظیفه سازمان ملل برای استقرار آشتی عنوان می‌کند.