٢٠٠ خانواده پناهجوی ادلب وارد شمال و شرق سوریه شدند

تداوم جنگ میان تبهکاران رژیم ترکیه با نیروهای ارتش سوریه به آوارگی ده‌ها هزار نفر از ساکنان منطقه ادلب و مهاجرت آنان به مناطق اداره خودگردان شمال و شرق سوریه انجامیده است.

دولت اشغالگر ترک با پیمان‌نامه‌ی موسوم به «مناطق بدون تنش» و آتش بس در ادلب عملا ساکنان منطقه ادلب را در مقابل حملات ارتش سوریه تنها گذاشت و شرایطی مشابه دیگر مناطق واگذار شده به دولت سوریه را رقم زد.

با این اقدام ترکیه ساکنان ادلب هیچ راه دیگری بجز آوارگی ندارند. آنان یا باید به ترکیه کوچ کنند که حکومت ترک مرزها را بر روی آنان مسدود کرده و یا اینکه به مناطق شمال و شرق سوریه که تحت مدیریت اداره خودگردان می‌باشد پناهنده شوند. اداره خودگردان برخلاف رژیم اشغالگر ترکیه درهای خود را بر روی آوارگان ادلب گشوده است.

اداره خودگردان شمال و شرق سوریه از سال ٢٠١٢ علی‌رغم امکانات محدود از آوارگان جنگ داخلی سوریه استقبال کرده و آنها را اسکان داده است. از جنگ در حومه دمشق گرفته تا جنگ‌‌های خونین حمص، حما و ده‌ها منطقه دیگر صدها هزار تن شهروندان سوریه به شمال و شرق سوریه کوچ کرده‌اند. اداره خودگردان بتازگی اقدام به تأسیس کمپ‌های تازه‌ای برای اسکان آوارگان ادلب کرده است.

بیش از ٢٠٠ خانواده از شهر ادلب و مناطق حومه آن در روزهای گذشته از ایست بازرسی « عون الدادات» واقع در شمال منبج وارد مناطق تحت مدیریت اداره خودگردان شده‌اند.

تاکنون سه کاروان از پناهندگان وارد منبج شده‌اند و در مناطق دیگر شمال و شرق سوریه اسکان یافته‌اند. ساکنان این مناطق از آوارگان ادلب استقبال می‌کنند.

ابتکار عمل مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک مبنی بر پذیرش پناهجویان منطقه ادلب در مناطق تحت مدیریت اداره خودگردان بازتاب گسترده‌ای را به همراه داشته است.

منبع: ANHA