دستگیری ۲ تبهکار داعش از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک

ق.س.د در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در دیرالزور در یک عملیات ۲ تبهکار داعش را دستگیر کرده ‌است.

مرکز نشر و اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک  (ق.س.د) با اعلام اینکه دو تبهکار داعش را در دیرالزور شناسایی و دستگیر نموده می‌افزاید، یکی از این ۲ تن یک کودک چهارده ‌ساله بوده که به‌عنوان مهاجم انتحاری آموزش‌ دیده است.

اطلاعیه نیروهای سوریه دمکراتیک به شرح زیر می‌باشد:

مبارزات ما علیه ترور با قاطعیت و عزمی راسخ ادامه دارد. تروریسم سازماندهی‌شده داعش که می‌خواهد یک‌بار دیگر در منطقه خود را سازماندهی کرده و قدرت را به دست بیاورد، از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کند. تبهکاران داعش با انجام حملات انتحاری به پاک‌سازی غیرنظامیان دست زده و تلاش می‌کنند با ایجاد وحشت در منطقه از انسان‌ها به‌عنوان سپری برای خود استفاده کنند. این روش توسط نیروهای ما شکست ‌خورده است.

در روز ۱۵ فوریه نیروهایمان در شهرک دیبانی از توابع دیرالزور عملیاتی انجام داده و ۲ تبهکار داعش را دستگیر نمودند. هدف هر ۲ تبهکار منطقه خودمدیریتی در شرق دیرالزور بود.

طارق رشید سعید الحمو با نام مستعار «اسامه قارداش» که اهل عراق است، او در چندین جنگ سازمان تروریستی داعش شرکت داشته و دستش به خون افراد بی‌گناه آلوده ‌است. علاوه‌ بر او یک تبهکار ۱۴ ساله با نام فرهاد عبدالرحمن الترکستانی با هدف حمله به منطقه شرق دیرالزور از بیابان پالمیرا گذشته و به دیرالزور رفته بود.

این تبهکار چهارده‌ ساله با نام فرهاد عبدالرحمن الترکستانی که خانواده‌اش در ترکیه هستند، به سوریه رفته و در آن‌جا به نیروهای داعش می‌پیوندد. پدر او یکی از تبهکاران داعش بوده که در حلب کشته ‌شده است. زمانی‌ که نیروهایمان در سال ۲۰۱۹ در جنگ نهایی در باغوز تبهکاران را شکست دادند، این تبهکار و خانواده‌اش توسط نیروهای ما دستگیر شده و در کمپ هول نگهداری شده ‌است. به دلیل آنکه سن وی کم بوده‌، در سازمانی با نام جوانان خلافت که داعش برای کودکان ایجاد کرده بود، شرکت می‌نماید. در آن‌جا بارها آموزش نظامی دیده و بر اساس افکار داعش پرورش ‌یافته است. براساس اعترافات این تبهکار او توسط یکی از اعضای سازمان با نام بهار از کمپ هول خارج شده و کار او در کمپ پایان می‌یابد. سازمان تروریستی داعش برای انجام حمله، این تبهکار چهارده ‌ساله را به روش انتحاری آموزش داده و او را روانه‌ی دیرالزور کرده ‌است.

هر ۲ تبهکار در یک عملیات دستگیر شده‌اند. در اعترافات آن‌ها مشخص شده ‌است که آن‌ها در منطقه به اخلالگری پرداخته‌اند. با انجام این عملیات و دستگیری این ۲ تبهکار مانع از حمله آن‌ها شده‌اند."