دیده‌بان حقوق بشر: دولت ترکیه جنایت جنگی انجام می‌دهد

دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که دولت ترکیه با بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در شمال و شرق سوریه، جنایات جنگی انجام می‌دهد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود اعلام کرد در حالی که جهان مشغول جنگ بین اسرائیل و حماس است، وضعیت در شمال و شرق سوریه پیچیده‌تر می‌شود.

این سازمان در گزارش خود گفته است: «بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی و استراتژیک در شمال و شرق سوریه توسط هواپیماهای ترکیه، منابع زندگی در این منطقه را با تهدید مواجه کرده است. در پی این حملات برق و خدمات بهداشتی و دیگر بخش‌های خدمات متوقف شده‌اند .»

این سازمان اعلام کرده است، در پایان اکتبر ۲۰۲۳، در پی بمباران دولت اشغال‌گر ترکیه در شمال و شرق سوریه، میلیون‌ها نفر بدون برق ماندند. همچنین در ماه‌های دسامبر و ژانویه، دولت ترکیه حملات خود را افزایش داده و مراکز بهداشتی و جاده‌های استراتژیک مورد استفاده امدادگران را بمباران نموده است.

این سازمان تاکید کرده است که حملات منجر به آسیب رساندن به غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی شده است، این نیز بر اساس قوانین حقوق بشر سازمان ملل متحد ممنوع است. همچنین این سازمان حملات سیستماتیک به زیرساخت‌های غیرنظامی را جنایت جنگی توصیف کرده است.