فعال اسپانیایی: روژاوا یک خواب نیست، واقعیت دارد

یک شرکت‌کننده در "کنفرانس اینترناسیوانال روژاوا" در یک گفتگو اعلام کرد،"روژاوا یک خواب نیست، یک واقعیت است". این فعال اسپانیایی از مشاهدات خود در روژاوا گفته که برای مبارزین بین‌المللی آموزنده و الهام‌بخش است.

تِکوشر لَوَند از اهالی کاستالای اسپانیاست. در رابطه با نخستین کنفرانس اینترناسیونال روژاوا، او گفتگویی با خبرگزاری فرات انجام داده و می‌گوید: "این کنفرانس یک اتفاق تاریخی برای همه ما بود. از همه تنوعات در آنجا گردهم آمدیم و در مورد مسائل زیادی بحث کردیم. این کنفرانس یک پلاتفرم بسیار غنی در زمینه بررسی نقش خود در میان روژاوا و کشورهایمان بود. همچنین خیلی عالی بود که ما با رفقای خود از اقصی نقاط جهان آشنا شدیم. دیدیم که همه ما برای یک آرمان مشترک مبارزه می‌کنیم."

این فعال اسپانیایی می‌گوید: "انقلاب روژاوا تأثیر شگرفی بر تمامی مبارزان اینترناسیونال گذاشت. دو قسمت قبل و بعد از انقلاب وجود دارد. تأثیر رویدادها از دوره آزادسازی کوبانی به این سو، همه ملل را تحت تأثیر قرار داده، بنابراین نباید که آنرا نادیده گرفت. کسانی که تجربه انقلاب روژاوا را دیده‌اند، وقتی به کشورهای خود بازمی‌گردند آنرا به اشتراک دیگران می‌گذارند."

تِکوشر لَوَند توضیح می‌دهد: "راستش ما با ایدئولوژی‌های متفاوت به روژاوا می‌آییم. هنوز همزیستی و تبادل نظر را تمرین می‌کنیم. با بازبینی عملکردمان، خودانتقادی می‌کنیم و یاد می‌گیریم که ابزارهای مورد نیاز خود را به دست بیاوریم. این اتحاد بسیار ارزشمند است. یک نکته اصلی در اینجا، فداکاری است. فداکاری برای انقلاب. این یکی از معیارهای ارزشی است که در روژاوا آموختیم."

این فعال بین‌المللی به جهان پیام می‌دهد: "رواژوا یک خواب نیست، یک واقعیت است. بهمراه می‌توانیم انقلاب کنیم و به یک دنیای تازه برسیم."