حکم خلو: مشارکت یک نیروی کورد در حملات ترکیه فاجعه‌بار خواهد بود

حکم خلو عضو شورای ریش‌سپیدان شمال و شرق سوریه از عشیره‌‌های کورد خواست تا در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترک به جنوب کوردستان مبارزات را گسترش دهند و نسبت به هرگونه همدستی پ.د.ک با ارتش ترک در حمله به کوردستان هشدار داد.

حکم خلو که در کارگروه رایزنی KNK-ROJAVA در روز پنج‌شنبه در قامشلو شرکت کرده بود در گفتگو با خبرگزاری هاوار در مورد تحولات جاری در کوردستان و حملات دولت ترک علیه کوردها سخن گفت.

خلو با اشاره به مخاطرات حملات ترکیه در کوردستان گفت که اشغال عفرین، سریکانی و گری سپی بیانگر ماهیت ذهنیت فاشیست ترک در زمینه قتل‌عام کوردهاست.

"هدف ترکیه نابودی کوردهاست"

خلو با اهداف رژیم ترکیه از اشغال کوردستان اشاره کرده و افزود:"ترکیه تنها به اشغال جغرافی کوردستان راضی نیست بلکه هدف آن نابودی ملت کورد و ریشه‌کن کردن آن است."

خلو خاطرنشان کرد که دولت ترکیه هر کورد را یک مانع در راه دستیابی به پروژ‌های خود می‌بیند، وی افزود:"حملات ترکیه به باشور (جنوب) کوردستان و مناطق حفاظتی میدیا تنها برای جنگ با نیروی گریلا نیست، بلکه هدف جنگ با تمامی ملت کورد است. اگر این حملات تداوم یابند تمامی دستاوردهای باشور و همه کوردها با خطر روبرو می‌شوند، زیرا دولت ترکیه موجودیت خود را بر مبنای انکار و قتل‌عام خلق‌های غیر ترک بنیان گذاشته است. ترکیه خلق‌های بسیاری را از میان برداشت اما تنها کوردها در مقابل آن ایستادگی کردند، به همین دلیل امروز ترکیه تمامی توان خود را به کار گرفته است تا کوردها را قتل‌عام کند و اشغالگری را در منطقه تحمیل نماید."

"هدف تنها کورد نیست، تاریخ ترکیه آکنده از قتل‌عام خلق‌های عرب، سریانی و ارامنه است"

خلو خاطرنشان کرد که تمامی خلق‌های خاورمیانه مورد آماج تهدید و حمله ترکیه قرار دارند و افزود:"ترکیه تنها نه تنها کوردها بوده است، اگر به تاریخ ترکیه نگاه کنید بوضوح می‌بینید که آنان به قتل‌عام عرب‌ها، سریانی‌ها و ارامنه دست زده‌اند. به همین دلیل باید تمامی خلق‌ها و طیف‌های منطقه باید در مقابل اشغالگری رژیم ترک متحد شوند و موضعی مشترک را نشان دهند."

حکم خلو خاطرنشان کرد که هر نیروی کورد که در حملات ترکیه شرکت کند به شیوه‌ای آشکار در خط خیانت جای گرفته است و افزود که هدف اولیه ترکیه گریلاست اما هدف دوم هم باشور و دستاورهای آن است.

خلو یادآور شد که نیروهای کورد بویژه احزاب باشور کوردستان باید هشیارانه عمل کنند و فریب بازی‌های ترکیه را نخورند.

"شرکت هر نیروی کوردی در حملات ترکیه فاجعه‌بار خواهد بود"

حکم خلو به مقاومت نیروهای گریلا در مقابل حملات رژیم فاشیست ترکیه درود فرستاد و گفت:"اگر هر نیروی کوردی در حملات ترکیه جای گیرد فاجعه‌ی بسیار بزرگی را به همراه خواهد داشت و این موضوع بر تمامی ملت کورد صرف‌نظر از رویکرد سیاسی افراد تأثیر خواهد گذاشت."

خلو افزود:"ما به عنوان ریش سپیدان شمال و شرق سوریه یکبار دیگر هرگونه جنگ داخلی کورد-کورد را مردود می‌دانیم."

وی خواستار گسترش مبارزه علیه حملات ترکیه شد و تأکید کرد که این حملات نه مشروع هستند و نه مبنای قانونی دارند.

حکم خلو خطاب به عشیره‌های کورد و روئسای آنان در هر چهاربخش کوردستان گفت:"ما باید موضعی مشترک را در مقابل ترکیه نشان دهیم. ما باید از خلقمان محافظت کنیم زیرا امروز در معرض نسل‌کشی قرار داریم."

حکم خلو عضو شورای ریش‌سپیدان شمال و شرق سوریه در پایان اظهارات خود افزود:"عشیره‌های کورد باید در مقابل هر رفتاری که به منافع ملی کورد زیان وارد کند بأیستند و اتحاد خود را در مقابل دشمنان کورد مستحکم کنند."