هزاران نفر در شهر رقه توطئه‌ی بین‌المللی را محکوم کردند

توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه‌ی ۱۹۹۹ علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با انجام راهپیمایی توسط هزاران نفر در شهر رقه محکوم گردید.

هزاران نفر از ساکنین کانتون رقه، منبج و طبقا با انجام راهپیمایی گسترده توطئه‌ی بین‌المللی ۱۵ فوریه را محکوم کردند. این راهپیمایی در میدان زن آزاد در شهر رقه برگزار شد.

در این راهپیمایی پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نشان داده شد و بنرهایی با مضامین «با اندیشه‌ی ملت دمکراتیک توطئه‌ی بین‌المللی را از بین خواهیم برد» و «با اراده‌ی خلق دیوارهای امرالی برخواهیم چید» برافراشته شد.

در چلاغا، لاشین عبدالله عضو مجلس خلق‌های دمکراتیک کانتون رقه به سخنرانی پرداخت و گفت: «کشورهای سرمایه‌داری‌ علیه رهبر عبدالله اوجالان توطئه‌ انجام دادند، ما تا دست‌یابی به آزادی جسمانی رهبرمان به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

در این راهپیمایی حمدان العابد، ریاست مشترک اداره‌ی مدیریت دمکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد: «از منطقه‌ی فرات، از شهر عبدالسلام ال جلیل به رهبر عبدالله اوجالان درود می‌فرستیم، توطئه‌ ۲۵ سال است که ادامه دارد. این روز برای ما روز سیاهی است و نیروهای توطئه‌گر در شخصیت رهبر اوجالان علیه خلق‌ها توطئه انجام دادند.»