خاکسپاری پیکر شهید محمد و گرامی‌داشت یاد شهید مزگین

اهالی کانتون فرات، پیکر شهید محمد را طی مراسمی با شکوه به خاک سپاردند. همچنین یاد شهید مزگین دلبرین نیز گرامی‌ داشته شد که در مناطق حفاظتی مدیا شهید شده بود.

اهالی کانتون فرات، نهادها و دستگاهای اداری مرتبط با خودمدیریتی دمکراتیک،‌ خانواده‌های شهدا برای به خاک سپردن پیکر شهید محمد ‌‌‌‌(محمد ال موسا) که مورخ ۱۰ آوریل در زمانیکه به انجام وظیفه خود مشغول بود شهید شد، گردهم آمدند. خلق یاد شهید مزگین دلبرین ‌(فاطمه ابراهیم) که مورخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ درآواشین شهید شده بود را نیز گرامی داشتند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا،‌ ریاست ‌مشترک دفتر دفاعی کانتون فرات‌‌‌‌‌، نبو تمو سخنرانی کرد. تمو اعلام کرد که باید بیشتر از میراث شهدا صیانت نمود، راه آنان را ادامه داده و همچنین گفت‌: ‌«راه شهادت حیات آزاد است. در تاریخ جنبش آزادی این برای اولین‌بار است که تمام خلق کورد قیام کرده است. ما شهدای بسیاری دادیم و تا زمان آزادی هم شهید خواهیم داد. ما با دجله‌ها آغاز کردیم و با محمدها این راه را ادامه خواهیم داد.‌‌»

مدیریت مجلس زنان حزب اتحاد دمکراتیک ‌‌‌‌(پ‌ی‌د‌) در کانتون فرات‌، سارا خلیل نیز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«شهید مزگین و محمد برای بنیان نهادن جامعه‌ای آزاد و امن مقاومت کردند. ما هم در راه آزادی مُصِر خواهیم بود. شهید محمد پدر سه کودک بود،‌ اما برای آزادی میهن جان خود را فدا کرد. صدها انسان دیگر مانند محمد وجود دارند و برای آزادی مبارزه می‌کنند. کودکان شهدا در مقابل پیکر پدران خود هلهله آزادی سر‌ می‌دهند،‌ با این برخورد ما مطمئنا پیروز خواهیم شد.‌‌‌»

دختر شهید محمد،‌ سوزدار موسا نیز گفت‌: ‌«با هلهله و نشانه پیروزی پدر من را بدرود گفته و بدرقه کنید.»

به عنوان خانواده‌ شهید محمد، شیخ احمد حمو صحبت کرد و اینچنین گفت‌: ‌«گریلاهای ما درمیان شرایطی دشوار و در همه جا مقاومتی عظیم را انجام می‌دهند،‌ باید ماهم از شهدا صیانت کنیم. با وجود هزاران شهید باید دیگر قیام و انقلاب‌‌مان را به پیروزی برسانیم.‌‌‌‌‌»

سپس مشخصات شهید خوانده شد و به خانواده‌ او تحویل داده شد. سپس پیکر شهید با هلهله و سر دادن شعار به خاک سپرده شد.