کتابی برای یاد شهدای انترناسیونالیست

کتابی به نام «شهدا نمی‌میرند - قهرمانان انترناسیونالیست انقلاب روژاوا» درباره زندگی انترناسیونالیستهایی که در انقلاب روژاوا به شهادت رسیدند، منتشر شد.

شهدا انترناسیونالیست در روژاوا

انقلابیون انترناسیونالیستی که زیر چتر ی‌پ‌گ در مبارزه برای انقلاب روژاوا شرکت کردند، کتابی با عنوان «شهدا نمی‌میرند - قهرمانان انترناسیونالیست انقلاب روژاوا» تهیه کردند. این کتاب شامل بخش‌هایی از زندگی انقلابیون انترناسیونالیست است که در جریان انقلاب به شهادت رسیده‌اند. این کتاب در ۲۴ مارس، روز گرامی‌داشت شهدای انترناسیونالیست معرفی می‌شود.

این کتاب توسط فرماندهی کل ی‌پ‌گ و ی‌پ‌گ انترناسیونال نوشته شده است و دارای دو پیشگفتار است که همراه با آرشیو ی.پ.گ-ی‌پ‌ژ-ق‌س‌د، اطلاعاتی از خانواده شهدا در رابطه با زندگی شهدای انترناسیونالیست به دست آمده است.

در کتاب پس از مقدمه انقلاب روژاوا، ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ معرفی شده است، وقایع سوریه که برای کوردها رخ داده است، شرح داده شده است، سپس پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و معنای سطح شهادت بیان شده است. علاوه بر این، مبارزات انترناسیونالیستهایی که در مقاومت در کوبانی، حسکه، رقا، منبج، عفرین و سرکانی شرکت کردند و به شهادت رسیدند، شرح داده می‌شود. تصاویر و اطلاعات شهدا نیز در کتاب منتشر شده است.

در این کتاب از مبارزات ۵۴ شهید صحبت شده است

 این کتاب که تهیه آن از سال ۲۰۲۲ آغاز شد، به زبان انگلیسی نوشته شده است. این کتاب در ماه مارس در منطقه‌ای که انترناسیونالیستها به شهادت رسیدند، یعنی روژاوا و شمال و شرق سوریه منتشر شد. این کتاب برای خانواده شهدای انترناسیونالیست ارسال و در کشورهای مختلف نیز منتشر خواهد شد. این کتاب که به زبان پرتغالی نیز موجود است، در آینده به زبان‌های کوردی، عربی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی نیز ترجمه خواهد شد.