لزوم ایجاد اتحادی قدرتمند در مقابل دولت ترک

حسین الرشید شیخ عشیره البوخمیس در طبقا گفت: لازم است خلق‌های شمال-شرق سوریه نیروی دفاعی خود را تقویت کرده و به گروه‌های خارجی اتکا نکند.

واکنش خلق‌های شمال-شرق سوریه در مقابل حملات مداوم دولت اشغالگر ترک و سکوت مجامع بین المللی در مقابل این حملات افزایش می‌یابند.

در رابطه با این موضوع حسین الرشید شیخ عشیره البوخمیس در طبقا اعلام کرد: دولت ترک با حملات خود به مناطق شمال-شرق سوریه، استفاده از سلاح‌های سنگین و هواپیماهای بدون سرنشین تلاش می‌کند منطقه را از سکنه اصلی آن خالی کرده و دموگرافی منطقه را تغییر دهد. شیخ الرشید اعلام کرد که اقدامات خارج از چارچوب‌های اخلاقی دولت اشغالگر ترک تمام خلق‌های منطقه را خشمگین کرده است. وی همچنان افزود: سکوت روسیه به عنوان تامین کننده صلح نیز باید محکوم شود.

حسین الرشید شیخ عشیره البوخمیس در طبقا اعلام کرد که باید خلق‌های شمال-شرق سوریه به نیروی خود اتکا داشته و در ادامه افزود: لازم است که عناصر و مولفه‌های شمال-شرق سوریه در این برهه به هیچ نیروی خارجی اتکا نکرده و تنها با اتکا بر نیروی خود صلح و امنیت خود را تامین کنند. همچنین لازم است که در بعد داخلی نیز این عناصر و مولفه‌های اتحاد و انسجام خود را تقویت کنند.

الرشید همچنین خاطرنشان ساخت که باید تمام جامعه مسئولیت خود را در مقابله با اشغالگری‌های ترکیه به جا آورده و در این باره افزود: در مقابل دولت فاشیست ترک که تلاش می‌کند خاک ما را به اشغال درآورد، لازم است که ما آماده بوده و متحد شویم. لازم است که امنیت این منطقه را تامین کرده و آزادی و دستاوردهای خودمان را حفظ کنیم.

شیخ عشیره البو خمیس در خاتمه سخنان خود از جامعه بین‌المللی و دولت‌های عربی درخواست کرد که ضمن به جا آوردن وظایف خود، راه حل مناسبی را یافته و حملات دولت ترک به شمال-شرق سوریه و تمام خاک این کشور را متوقف کنند.