ما قطعا آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد

مدیریت آکادمی اَمگیهان جودی خانواده‌های شهدا، سلیمان سلیمان با بیان اینکه مبارزه برای آزادی رهبر خلق کورد باید بیشتر شود، گفت: «قطعا آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد.»

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توطئه بین‌المللی ۱۵ فوریه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، سلیمان سلیمان، مدیر آکادمی امگیهان جودی خانوادههای شهدای کانتون فرات که یکی از افرادی بود که با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دیدار کرده بود، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و در مورد اهمیت وجود اوجالان برای مردم کورد و به ویژه همه مردم ستمدیده صحبت کرد.

اسارت رهبر آپو، اسارت همه‌ی خلق‌های تحت ستم است

سلیمان با بیان اینکه دستگیری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اسارت کل مردم تحت ستم است، گفت: «توطئه ۱۵ فوریه در شخصیت رهبر آپو علیه همه ملت‌ها، حامیان دموکراسی و به ویژه خلق کورد انجام شد. نیروهای بین‌المللی می‌خواستند به جستجوی آزادی پایان دهند. اما پس از توطئه، سازماندهی مردم بیشتر گسترش یافت، وابستگی آنها با رهبری بیشتر شد و توطئه شکست خورد.»

سلیمان می‌گوید که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایده و فلسفه‌ای دارد که همه دولت‌های حاکم از آن می‌ترسیدند. او در ادامه گفت: «در سال ۱۹۹۰ شانس آوردم که رهبر آپو را دیدم. زمانی که رهبر آپو را دیدم تأثیر بی‌نظیری روی من گذاشت. سخنان او بیان و تفسیر آینده ما بود. ما حدود ۳ ساعت با رهبر آپو بودیم. در آن زمان رهبری گفت که مسئله کوردها باید حل شود، اگر حل نشود، مشکلات بسیاری در خاورمیانه به وجود می‌آید. تحلیلی که رهبر آپو در سال ۱۹۹۰ انجام داد، در سال ۲۰۱۱ محقق شد. در خاورمیانه، درگیری‌ها و تنش‌های زیادی به وجود آمد، در لیبی، تونس و حتی مسائل به سوریه نیز کشیده شد.»

رهبر آپو شخصیت متواضعی داشت

سلیمان با بیان اینکه لحظه دیدن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان لحظه‌ای است که در قالب کلمات قابل تعریف نیست، گفت: « موضع‌گیری رهبر آپو و سخنان ایشان که وضعیت ما را مشخص می‌کند، راه حل را نشان می‌دهد، برای ما دیدن او و نشستن کنار او قطعاً مثل یک رویا بود. رهبر آپو شخصیتی متواضع داشت که با همه برابر بود. مادرانی به دیدار رهبر آپو می‌آمدند، رهبر آپو به پیشواز آنها می‌رفت و تک تک آنها را در آغوش می‌گرفت. او با بچه‌ها هم دوست بود. از آنها اسامیشان را یکی یکی می‌پرسید و سپس معنای نام آنها را توضیح می‌داد.»

ما آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد

سلیمان با بیان اینکه ۵۰ سال است که حملاتی علیه جنبش آزادی کوردها و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انجام می‌شود، اما به نتیجه نرسیده است، گفت: «از ابتدای جنبش آپویی، حملات و توطئه‌هایی علیه کوردها انجام شده است. اما با توطئه ۱۵ فوریه به بالاترین سطح رسید. آنها حملات را برای تحقیر و نابود کردن جنبش متوقف نمی‌کنند. اکنون هم این توطئه ادامه دارد. نیروهای سلطه‌گر از اندیشه‌های رهبری هراسان بودند و با دولت ترکیه همکاری می‌کردند و می‌خواستند اندیشه‌ای را که شامل همه ملت‌ها، اقوام، مذاهب، فرهنگ‌ها و عقاید می‌شود، از بین ببرند. چون اندیشه‌های رهبری، برای اقتدار و حکومت آنها تهدید محسوب می‌شود. اما ما به عنوان یک مردم همیشه از آزادی جسمانی رهبر آپو دفاع خواهیم کرد. ما به عنوان همه خلق‌های آزادیخواه و خلق‌های دموکراسی خواه آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد.»