مبارز اینترناسیونالیست روس: برای صیانت از جامعه آزاد و دمکراتیک از روژاوا حمایت کنید

زیرک روس مبارز اینترناسیونالیست روس ضمن اعلام حمایت از خلق روژاوا می‌گوید:"حملات داعش و ترکیه در روژاوا به زندگی مردم زیان وارد می‌کند. برای در هم شکستن داعش و دولت ترکیه، برای صیانت از جامعه آزاد و دمکراتیک باید افکار عمومی روسیه از روژاوا حمایت کنند.

حملات دولت اشغالگر ترک به شمال و شرق سوریه همچنان ادامه دارند. خلق‌های روژاوا مقاومت بزرگی را علیه حملات ارتش غاصب ترک و مزدوران اردوغان به پیش می‌برند و روزانه بر تعداد مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ افزوده می‌شود. از اروپا تا روسیه و تا آمریکا جوانان اینترناسیونالیست با پیوستن به مقاومت روژاوا در سنگرهای دفاع از انقلاب جای می‌گیرند. زیرک روس یک مبارز روس است که در گفتگو با سرویس روسی خبرگزاری فرات پیام‌های مهمی را خطاب به خلق روس بیان کرد.

زیرک روس در مورد آمدن خود به روژاوا گفت:"در مقابل حملات دولت فاشیست ترکیه به خلق‌های روژاوا، اوایل سال ٢٠٢٠ به روژاوا آمدم. حملات تروریست‌های داعش و دولت ترکیه به مردم روژاوا من را متقاعد کرد که به روژاوا بیایم. با تجاربی که کسب کرده‌ام اکنون می‌توانم در برابر تبهکاران داعش و ترکیه بجنگم. در این خصوص من و رفقایم در اوج آمادگی قرار داریم."

زیرک روس مبارز اینترناسیونالیست گفت که خلق روژاوا برای محافظت از خود و سرزمینشان دارای روحیه‌ی والایی هستند و این نیز مایه خوشحالیست. وی افزود:"می‌خواهم در مورد تجارب خود در خط مقدم جنگ سخن بگویم. شبی که در جبهه جنگ تل تمر بودیم، من پشت یک درخت سنگر گرفته بودم. ما صدای هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی ترکیه (IHA) را شنیدیم. چند دقیقه بعد سگ‌ها به ما حمله کردند و مزدوران ترک اقدام به گلوله‌پراکنی بسوی ما کردند. این برای من تجربه‌ای فراموش نشدنی بود."

روس در مورد حملات تبهکاران داعش و افکار عمومی روسیه چنین ارزیابی کرد:"مبارزه‌ای که علیه داعش انجام شد را بیاد داشته باشید. داعش یک سازمان تروریستی است که نباید اجازه داد یکبار دیگر به میدان بیاید. باید به هر شکلی از خلق روژاوا حمایت کرد. وضعیت زندگی در شمال و شرق سوریه- روژاوا چنان آسان نیست. اگر ما بتوانیم اینجا داعش را شکست دهیم در آنصورت نابودی داعش حتمی خواهد بود.

جوانان روس و خلق روسیه باید به حقایق آگاه باشند. باید اینترناسیونالیست‌های روس بیشتری از خلق کورد، عرب، آسوری، سریانی و خلق‌های دیگر شمال و شرق سوریه حمایت کنند. برای شکست داعش و دولت ترک، برای دستیابی به جامعه آزاد و دمکراتیک باید افکار عمومی روسیه از مردم روژاوا حمایت کنند."

زیرک روس در پایان به حمایت‌های دولت روسیه از حملات اشغالگرانه ترکیه به روژاوا اشاره کرده و گفت:"روسیه برای اشغال خاک عفرین به دولت ترکیه کمک کرد. اما این بازی سیاسی میان روسیه و ترکیه در مورد تجارت نفت و گاز طبیعی بود. افکار عمومی روسیه باید نیک بدانند که ترکیه یک رژیم فاشیستی امپریالیستی در خاورمیانه است، باید ترکیه در خاورمیانه متوقف شود."