نیروهای سوریه دمکراتیک: کشته و زخمی شدن ٩ مزدور ترکیه در دبس

ق.س.د اعلام کرد که در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش به روستای دبس از توابع عین عیسی ۵ مزدور کشته و ۴ مزدور نیز زخمی شده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای سوریه دمکراتیک (ق.س.د) در مورد حملات رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش به روستای دبس عین عیسی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"رژیم اشغالگر ترک و مزدورانش ساعت ٣:۴۵ روز ٢٢ سپتامبر/ ٣١ شهریور به روستای دبس شمال غرب عین عیسی حمله کرده و سعی در اشغال آن داشتند تا به این صورت کنترل جاده بین‌المللی M4 را در دست بگیرند.

نیروهای ما به حملات و اقدامات اشغالگرانه پاسخ دادند. در نتیجه پاسخ نیروهای ما ۵ مزدور کشته و ۴ مزدور زخمی شدند."

ق.س.د در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان می‌گوید:"در نتیجه حمله اشغالگرانه به منطقه یک فرد غیرنظامی به نام مجید العوض (٣۵ ساله) به شهادت رسید و شهروندان دیگر به نام‌های زینب محمد شریف (٣٠ ساله)، محمد شریف العوض (٨٣ ساله)، محمود الفصیح (١٩ ساله)، یوسف محمد حاج حمادی (٢۵ ساله) و طرفه میری زخمی شدند.

ق.س.د به دروغ‌پراکنی و وارونه سازی در خصوص مشروعیت بخشیدن به جنایت‌های رژیم ترک اشاره کرده و می‌افزاید:"رژیم اشغالگر ترک پس از این حملات در وبسایت‌های رسمی و حساب‌های کاربری خود به دروغ‌پردازی دست زده و در تلاش فریب افکار عمومی می‌باشد تا اینچنین خود را قهرمان نشان دهد. رژیم ترک ادعاهای دروغ را منتشر می‌کند، گویا مبارزان ما به این حمله دست زده‌اند، اما آنان نمی‌توانند با دروغگویی واقعیت‌های جنایات خود را لاپوشانی کنند."