کنگره استار: ما همیشه در مقابل حملات در میدان خواهیم بود

کنگره استار همگان را به مبارزه در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه دعوت کرد و گفت: «ما تا رسیدن به پیروزی، راه شهدای خود را ادامه خواهیم داد.»

شورای هماهنگی کنگره استار در بیانیه‌ای کتبی حمله ارتش اشغالگر ترکیه به مقر نیروهای امنیت داخلی در شهر قامشلو که در نتیجه آن ۴ تن از نیروهای امنیتی شهید و یک تن مجروح شد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که دولت اشغالگر ترکیه سه سال است که بدون وقفه برای شکست پروژه خودمدیریتی و دستاوردهای انقلاب زنان حمله می‌کند. در این مدت مشخص شد که دولت ترکیه تمامی قوانین بین‌المللی مرتبط با حقوق بشر را نقض می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «حملات روزافزون دولت ترکیه به زیرساخت‌های منطقه و مقر نیروهای امنیت داخلی همزمان با عملیات پاکسازی اردوگاه هول از هسته‌های داعش در حال انجام است. این عملیات علیه تبهکارانی که توسط دولت ترکیه سازمان یافته بودند، انجام می‌گرفت.»

در این بیانیه حملات دولت اشغالگر ترکیه محکوم و از نهادهای حقوق بشر و مردم آزادی‌خواه خواسته شد در برابر این حملات موضع بگیرند و واکنش‌های لازم را انجام دهند. همچنین در پایان گفته شد: «ما زنان در برابر این هجمه‌ها همیشه در میدان خواهیم بود، در فعالیت خواهیم ماند و راه شهدای خود را تا رسیدن به پیروزی ادامه خواهیم داد.»