کنگره استار: میت در پشت حمله به زلال زاگرس است

کنگره استار شهادت زلال زاگرس (فیریال خالد) را سیاسی دانست و گفت: «واضح است که دستگاه استخباراتی ترکیه (میت) در پشت این حملات است. همه را به گسترش مبارزه فرامی‌خوانیم.»

هماهنگی کنگره استار در خصوص شهادت شهید زلال زاگرس در کرکوک بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «فریال سلیمان خالد (زلال زاگرس)، عضو هماهنگی کنگره استار ما، برای ملاقات با سازمان‌های زنان، برگزاری جلسات و ایجاد راه‌حل‌های مشترک برای مشکلات زنان به کرکوک رفت. او در کرکوک به قتل رسید.»

در این بیانیه تاکید شده است: «حمله به رفیق ما فریال هیچ تفاوتی با حمله به ناگیهان آکارسل عضو مرکز ژنئولوژی در سلیمانیه ندارد و حمله به ساکینه، روناهی، روژبین و اَوین گویی در فرانسه نیز در همین چارچوب صورت گرفت.» در ادامه گفته شد: «آگاهی حکومت فاشیستی که در طول تاریخ علیه زنان آزادی‌خواه حمله می‌کند، چنین استراتژی حمله را به طور سیستماتیک توسعه داده و اجرا کرده است. همانطور که قبلاً هم گفته شد، مشخص است که میت ترکیه در پشت این حملات است. هدف اينست که هر کسی که در کوردستان با اشغال مخالفت کند هدف قرار داده شود و به قتل برسد. هدف قرار دادن زنانی که با آنها مخالفت می‌کنند در مرکز اهداف این سیاست کثیف قرار دارد.»

"نقش مهمی در برساخت جامعه اخلاقی - سیاسی داشت"

رفیق ما فریال در سال ۱۹۷۵ در آموده به دنیا آمد. او در دهه ۱۹۹۰ با جنبش آزادی کوردستان آشنا شد و در سال ۱۹۹۳ به جنبش آزادی پیوست. وی از این تاریخ تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت‌هایش را با موفقیت انجام داده است. او در این مبارزه ۳۱ ساله نه تنها برای زنان و مردم کورد، بلکه برای همه زنان و مردم تحت ستم روژاوا، ارمنستان و دمشق تلاش کرد. او به ویژه در بسیاری از مناطق سوریه، خستگی‌ناپذیر کار و فعالیت سازمان‌های زنان و خلق‌های منطقه را انجام داد و کار بی‌نظیری را در آنجا انجام داد. او نقش بسیار مهمی در برساخت یک جامعه اخلاقی و سیاسی مبتنی بر برابری و آزادی و ایجاد یک ملت دموکراتیک و خودمدیریتی در میان زنان عرب، آشوری، کورد و ایزدی داشته است.»

"فعالیت‌های خود را تسریع خواهیم کرد"

کنگره استار همچنین به موارد زیر اشاره کرد:

«حمله به رفیق ما فریال سیاسی است. این قتل‌عام‌ها در نتیجه سیاست نسل‌کشی رخ می‌دهد. در حالی که این حملات هرگز ما را به عقب نمی‌کشاند، این حمله همچنین ترس (آنها) از سازمانیابی و آگاهی‌یابی زنان را نشان می‌دهد. ما مبارزه خود را افزایش خواهیم داد و پیوند و پایبندی‌مان را با اهداف و مقاصد آنها (رفقای شهید) ادامه می‌دهیم. ما به کار و فعالیت خود در رابطه با انقلاب زنان کوردستان سرعت بخشیده و آن را به سرعت در سراسر جهان گسترش خواهیم داد.

ما از همه زنان، مردم میهن‌دوست، زحمتکشان، انقلابیون و دوستان‌مان می‌خواهیم مبارزه کنند تا این حمله و دیگر حملات در تاریکی باقی نماند. ما از دولت عراق می‌خواهیم که عاملان و قاتلان را بیابد، آنها را دستگیر کند و آنها را بازخواست کند و مسئولانه عمل کند. اگر این حملات روشن نشود، به این معنی است که دولت عراق نیز یکی از طرفین این حملات است.»