ک‌ژک: بیایید راهپیمایی کلن در ۱۷ فوریه را به یک روز تاریخی تبدیل کنیم!

شورای هماهنگی ک‌ژک گفت: ما مدعی هستیم، ما مصمم هستیم امسال را به سالی تبدیل کنیم که از نظر جسمانی خود را به رهبر آپو برسانیم. همچنین خواستار تجمع بزرگ در کلن شد تا «آن روز را به یک روز تاریخی تبدیل کنند».

شورای هماهنگی ک‌ژک به اعتصاب غذا در زندان‌ها، تحصن عدالت، اقدامات در اقصی نقاط کوردستان و اروپا اشاره کرد و گفت: «امروز روز شکستن انزوا و رسیدن به پیروزی است، وقت آزادی است.»

اقدامات باید موج به موج پخش شوند

بیانیه ک‌ژک به این شرح است: «در چارچوب کارزار «آزادی رهبر آپو، راه حل سیاسی مسئله کورد» از شنگال تا مخمور، از روژاوا تا باشور کوردستان، از باکور تا شهرهای ترکیه و سراسر جهان، در همه جای دنیا فعالیت‌های خواندن کتاب‌های رهبر آپو، ارسال کارت به رهبر آپو، اعتصاب غذا در زندان‌ها و تحصنهای عدالت توسط مادران ما و همچنین در اروپا راهپیمایی طولانی مردم ما با شور و شوق و ادعا ادامه دارد.هر اقدام و فعالیتی دارای اهمیت و معنایی است که ما را کمی به آزادی رهبر آپو نزدیکتر می‌کند.  در ۱۵ فوریه روز نسل‌کشی کوردها باید هر اقدامی تقویت شود، قدم به قدم گسترش یابد و تأثیر بسزایی داشته باشد. اینها علیه دولت فاشیست ترکیه و علیه نیروهای توطئه‌گر و آدمکش بزرگترین پاسخ است.

اعتصاب غذا

اعتصاب غذا در زندان‌ها در شصت و هشتمین روز ادامه دارد. زندان‌ها مکان‌هایی هستند که دولت فاشیست ترکیه از آن به عنوان کشتارگاه برای درهم شکستن دموکرات‌ها و انقلابیون، وادار کردن آنها به تسلیم و شکستن امید جامعه در شخص آنها استفاده می‌کند. اما با مبارزه سارا، کمال، مظلوم، سما، غریبه گزر، آیتن بهجت ها، این مکان‌های نسل‌کشی به محل مقاومت و ضربه‌ای علیه فاشیسم تبدیل شد. اعتصاب غذا که در شصت و هشتمین روز ادامه دارد نشان می‌دهد که رفقای ما در زندان نه تنها این سنت مقاومت را به ارث برده‌اند، بلکه هر روز مقاومت خود را تقویت کرده و این میراث را بزرگتر می‌کنند.

تحصن عدالت

اول از همه مادران ما که در این تحصن که برای حمایت از اعتصاب غذا در زندان‌ها آغاز شده و برای آزادی جسمانی رهبر آپو ادامه دارد شرکت کرده‌اند، فعالیت بستگان زندانیان دایره مقاومت را افزایش داده و حتی آن را تقویت می‌کند. رفقای ما در زندان‌ها و مادران ما در تحصن مقاومت می‌کنند، ما به مقاومت آنها درود می‌فرستیم و همه را به جمع شدن در اطراف این مقاومت و افزایش مبارزه دعوت می‌کنیم. مادران ما از یک سو فرزندان خود را که از جان خود با ارزشترند برای زندگی آبرومندانه و آزاد تربیت می‌کنند و از سوی دیگر بی‌دریغ جان خود را برای زندگی آزادانه می‌گذارند. مبارزه مادران ما مژده پیروزی است.

پیاده‌روی طولانی از پاریس تا استراسبورگ

همچنین برای جلب توجه به بیست و پنجمین سال توطئه بین‌المللی، ۲۵ نفر از رفقای میهن‌دوست ما راهپیمایی طولانی ۲۵ روزه از پاریس تا استراسبورگ را آغاز کرده‌اند که بسیار پرمعنا و مهم است. در کنار این، راهپیمایی آزادی که از اول فوریه در باکور کوردستان آغاز شده است، تاریخی است. ما به همه راهپیمایان که در این فعالیت‌ها شرکت کردند، کسانی که در آنها سهیم هستند، درود می‌فرستیم. این فعالیت‌ها هدف تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق کرده و وارد تاریخ مقاومت خواهد شد. هر فعالی با این درک، اشتیاق، ایمان و اراده همراه می‌شود و مورد استقبال مردم ما با اشتیاق فراوان قرار می‌گیرد. هر قدمی برای آزادی رهبر آپو برداشته می‌شود، هر راهپیمایی، هر حرفی یک گام تاریخی به سوی آزادی است، یک کلمه تاریخی، یک مقاومت تاریخی است.

راهپیمایی آزادی خلق‌ها

همه این فعالیت‌ها و اقدامات بازنویسی تاریخ آزادی کوردستان در برابر توطئه و نسل‌کشی است. اراده کوردها، زنان و ستمدیدگان حول آزادی جسمانی رهبر آپو جمع می‌شود و میهنی آزاد، مردمان آزاد، زنان آزاد و مردان آزاد می‌آفریند. هر راهپیمایی برای آزادی رهبر آپو، راهپیمایی آزادی مردان، زنان و خلق‌ها است.

ما مدعی هستیم

رهبر آپو رهبری است که میلیونها انسان را در دل دارد و ما باید نشان دهیم که در هر راهپیمایی، در هر عمل، در هر سخنی، رهبر آپو در قلب میلیونها نفر است و پاسخ خود را به نیروهای توطئه‌گر به باشکوه‌ترین شکل بدهیم. ما یک ادعا داریم. مصمم هستیم امسال را سالی برای رسیدن جسمانی به رهبر آپو و ورود به تاریخ تبدیل کنیم. برای این کار باید با انرژی و سازماندهی بی‌پایان، با علم به این که «آزادی رهبر آپو آزادی ماست» در حال اقدام و فعالیت مستمر باشیم. در پیشاهنگی جوانان و زنان آزادی خواه و دوستانمان که با نظام سرمایه‌داری مبارزه می‌کنند، این حق و وظیفه ماست که به سمت آزادی حرکت کنیم و پیروز شویم.

امروز روز شکستن انزوا و پیروزی است

امروز روز شکستن انزوا و رسیدن به پیروزی است. وقت آزادی است. بر این اساس، از زنان، جوانان، انقلابیون، دموکرات‌ها و دوستان انترناسیونالیست خود می‌خواهیم که راهپیمایی طولانی در اروپا را بیش از پیش تقویت کنند و راهپیمایی ۱۷ فوریه را به روزی تاریخی تبدیل کنند. تحصن عدالت پیرامون اعتصاب غذا در زندان‌ها و راهپیمایی آزادی را افزایش دهند. از همگان دعوت می‌کنیم تا با روحیه رفقای دلاور خود که با اراده، شجاعت و اراده بسیار در سخت‌ترین شرایط با عملیات انقلابی در زاپ، متینا و خواکورک ضربات سنگین پی در پی به ارتش ترکیه وارد می‌کنند، شرکت کنند و همیشه در حال عمل و فعالیت و راهپیمایی باشند تا انزوای را پایان دهند.»