علیه ترور زنان، زنان آزاد بیشتر از همیشه مبارزات خود را گسترش می‌دهند

در ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ در شهر کرکوک زن انقلابی کورد فریال سلیمان ترور شد. زنان فعال و آزادی‌خواه در این رابطه اعلام کردند، «علیه ترور زنان، ما بیشتر از همیشه به مبارزات و تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.»

روز پنجشنبه گذشته در شهر کرکوک، زن انقلابی کورد فریال سلیمان (زلال زاگرس) که از روژاوای کوردستان با هدف انجام چندین دیدار و بازدید از سازمان‌های زنان به این شهر رفته بود، هدف قرار گرفته و به شهادت رسید. پیشتر نیز در سلیمانیه عضو مرکز ژنئولوژی ناگیهان آکارسل با همین شیوه ترور شده بود. مسئولیت هر دو ترور متوجه دولت ترکیه و همکارانش در باشور کوردستان است.

در مقابل ترورهایی که علیه زنان انقلابی انجام می‌شود فعالین زن می‌گویند، این اعمال نه تنها آنها را ناامید نخواهد کرد بلکه سبب می‌شود تا مبارزات خود را افزایش دهند.

بریوان محمد عضو انجمن نمایندگی حزب اتحاد دموکراتیک در باشور کوردستان در رابطه با ترور زنان، این ترورها را محکوم کرده و اعلام نمود که این ترورها فقط علیه زنان سیاستمدار یا فعالین انجام نمی‌شود. وی در این رابطه به خبرگزاری فرات گفت: «خطر ترور همه زنانی را که می‌خواهند صدای خود را بلند کرده و خود را با زنان دیگر سازماندهی کنند و خود را آموزش دهند، تهدید می‌کند. در مقابل این اعمال ما از همه زنان می‌خواهیم که موجودیت خود را به عنوان یک زن سازماندهی کرده و خود را پرورش دهند و خود را به سطحی برسانند که به جامعه‌ای آزاد تبدیل شوند. مانند زنان مبارز در روژاوا که ۱۳ سال است پیشاهنگی مبارزات را بر عهده دارند.  نباید فراموش کنیم که خطر ترور فقط علیه زنان روژوا نیست بلکه علیه همه زنان کوردستان است.»

تارا رضا عضو شورای مدیریت جنبش آزادی درباره ترور زنان زاگرس که یک فعال سیاسی بود معتقد است که در هر جایی که یک زن آزاد وجود داشته باشد، دست ترور به آنجا خواهد رسید و در این رابطه به خبرگزاری فرات گفت: «رفیق زلال هم یک زن سیاسی بود و دلیل دیگر ترور او کورد بودنش بود. او می‌دانست که باشور کوردستان به محل قتل عام زنان تبدیل شده است به همین دلیل به باشور آمد تا نیرو و اراده زنان روژاوا را به زنان باشور کوردستان منتقل کند. او می‌خواست ارتباطی میان زنان روژاوا و باشور ایجاد کند. اما ترور وی پیامی بود که دولت فاشیست ترکیه به کوردهای کرکوک رساند که شما هر چقدر هم تلاش کنید ما شما را ترور خواهیم کرد.»

وی همچنین این ترور را به ترور سکینه جانسز، ناگیهان آکارسل و اوین گویی  مرتبط دانست و اعلام کرد، «دشمن ما در هر جایی که یک زن آزاد وجود داشته باشد او را ترور می‌کند و او را از طبیعت و خاک خود جدا می‌کند. دشمن هر سرزمینی را که اشغال می‌کند در ابتدا به نیروی زنان حمله کرده و می‌خواهد زنان را به عروسک سرمایه‌داری تبدیل کرده و برای خود به کار بگیرد دشمنان نمی‌توانند زن آزاد را بپذیرند.»

وی همچنین این ترورها را  که علیه زنان آزاد در کوردستان وجود دارد محکوم کرده و اعلام نمود، هر چهار بخش کوردستان یک پیکر است و اطمینان داد، در مقابل ترور و قتل‌عام زنان آزاد مبارزات خود را افزایش داده و به مبارزاتی که زنان آزادیخواه برای آنها به جا گذاشته‌اند بپیوندند و همیشه به راه و روش آنها ادامه دهند.