ی‌پ‌ژ مشخصات یک شهید را اعلام کرد

فرماندهی کل ی‌پ‌ژ با بیان اینکه نودم وان (سکینه کایا) در ۱۷ ژانویه در بیمارستان به شهادت رسید، گفت: «رفیق ما با عزم راسخ و فروتنی خود محل عشق و محبت فراوان مردم روژاوا شد.»

فرماندهی ی‌پ‌ژ در این باره بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و مشخصات شهید نودم وان را اعلام نمود.

بیانیه‌ای که در مورد مبارزات و شخصیت شهید نودم منتشر شده است به شرح زیر می‌باشد:

«خلق ما در باکور کوردستان هرگز در برابر انواع سیاست‌های انکار و تخریب تسلیم نشده‌اند و همواره خط مقاومت را دنبال کرده‌اند. افکار و اندیشه‌های رهبر آپو تأثیر تعیین کننده‌ای بر واقعیت خلق کورد داشت و این واقعیت مقاومت، زنان شجاعی چون نودم را به وجود آورد. رفیق نودم در سال ۱۹۹۱ در شهر وان در باکور کوردستان در خانواده‌ای میهن‌دوست متولد شد. خانواده نودم یکی از خانواده‌های شریفی هستند که هزینه‌های زیادی در راه مبارزه برای آزادی کوردستان پرداخته‌اند و همواره دارای کرامت ملی بوده‌اند.

رفیق نودم در سال ۲۰۱۱ به جنبش آزادی کوردستان پیوست. با شروع انقلاب در روژاوا، رفیق نودم به روژاوا کوردستان روی آورد. چون نودم برای آزادی مردمش سوگند یاد کرده بود، مرزهایی که اشغالگران ترسیم کرده بودند، پیش او معنای خود را از دست داده بودند. او قول داد تا جایی که ممکن است از جامعه خود محافظت کند. رفیق ما نودم از ابتدای جنگ با تبهکاران و تا حملات اشغالگران ترکیه، بی‌وقفه وظایف نظامی خود را برای حفاظت از خاک میهنش انجام داد. او در سال ۲۰۱۲ در سرکانی با تبهکارانی مانند النصره جنگید و در خط مقدم جنگ جای گرفت. او در مبارزه با این تبهکاران در سرکانی مجروح شد اما از خط مقدم دور نماند. هنگامی که داعش در سال ۲۰۱۴ به عنوان ترکیبی از تمام وحشیگریهای سیستم مدرنیته سرمایه‌داری به کوبانی حمله کرد، نودم به جبهه‌های جنگ پیوست تا از مردم خود در برابر این وحشیگری قرن محافظت کند و بخشی از مقاومت تاریخی کوبانی شد. او در تل حمیس علیه تبهکاران وحشی داعش مبارزه کرد و در سال ۲۰۱۸ در برابر حملات دولت ترکیه به عفرین برای آزادی مبارزه کرد. نودم هم جنگید و هم کار بزرگی در سازماندهی فیلم کوبانی انجام داد تا لحظاتی را که در مقاومت زندگی کرده بود به تمام دنیا نشان دهد. او هرگز در هر سطحی از وظایف و مسئولیت‌هایی که انقلاب بر دوش او نهاده بود، دست برنداشت و به همه‌ی آنها عمل کرد.

رفیق نودم مبارزی بود که شور و شوق انقلاب را در لحظه لحظه زندگی خود زنده می‌کرد. اتحاد فکر، سخن و عمل در شخص نودم شکل گرفت. رفیق نودم خود را در خط آزادی زنان توسعه داد. او در بین مردم روژاوا به خاطر خونگرمی و رفتار متواضع خود شناخته شده بود. او با مفهوم استقلال زنان را در مرکز زندگی قرار داد، در هر شهر و مکانی که رفیق نودم در آن کار می‌کرد، زنان و مردم را دور خود جمع می‌کرد. او برای تبدیل شدن به مبارز کامل مدرنیته دموکراتیک، شخصیت خود را ساخت و بر این اساس، هم در عرصه دفاع و سازماندهی مردم و هم در راه‌اندازی انقلاب، کار بزرگی انجام داد. رفیق نودم با روحیه‌ای فدایی نمونه‌ای از خط مبارزات آپو در صفوف ی‌پ‌ژ شد.

رفیق نودم که مدتی به دلیل بیماری تحت معالجه بود، در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ در بیمارستانی که در آن بستری بود به کاروان جاودانگان پیوست. ابتدا به خانواده عزیز رفیق نودم و سپس به مردم میهن‌دوستمان تسلیت می‌گوییم. ما به عنوان رفقای نودم، هر چقدر هم که غمگین باشیم، قول می‌دهیم که شور و شوق نودم سبب شود تا مبارزات را افزایش داده و در مسیر او پیش رویم.

مشخصات شهید:

نام سازمانی: نودم وان

نام و نام خانوادگی: سکینه کایا

نام مادر: حلیمه

نام پدر: خالد

تاریخ شهادت: ۱۷/۱/۲۰۲۴