امتناع آتنا دائمی از حضور در جلسه‌ی دادگاه

روز شنبه ۱۳ فروردین ،آتنا دائمی زندانی سیاسی و فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین از حضور در جلسه‌ی دادگاه که از بابت پرونده‌ای جدید که در داخل زندان برای وی گشوده شده است، امتناع کرد.

آتنا دائمی پیشتر نیز دو بار در تاریخهای ۳۰ فروردین و ۲۱ اسفند از حضور در جلسه‌ی دادگاه خودداری کرده بود.

وی دلایل خودداری از حضور در دادگاه را "شیوع بیماری کرونا"، "عدم دسترسی به وکیل" و "عدم رعایت فاصله‌ی قانونی بین تاریخ ابلاغ و تاریخ دادگاه" اعلام کرد.

لازم به ذکر است که سازمان اطلاعات سپاه در زندان پرونده‌ی جدید برای خانم دائمی گشوده است و در این پرونده وی را به "اخلال در نظم زندان"، "اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنیت کشور" و "تبلیغ علیه نظام" متهم کرده است. قاضی دادگاه نیز پیشتر گفته بود که این اتهامات به دلیل تحصن چند روزه‌ی وی در حمایت از مراسم چهلم جان‌باختگان آبان‌ماه در بند زنان زندان اوین، صدور بیانیه‌ها و نوشتن نامه‌ از درون زندان و همچنین راه‌اندازی جشن و پایکوبی در مراسم سوگواری امام حسین در زندان به او منتسب شده است.

آتنا دائمی فعال مدنی در اردیبهشت سال ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "توهین به رهبری" به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در نهایت به پنج سال حبس کاهش یافت.