مادران شنبه: ما خواستار معلوم شدن مزار فرزندانمان هستیم

مادران شنبه این هفته در رابطه با معلوم شدن وضعیت نورالدین یدی‌گول که ۳۹ سال قبل مفقود شده است با دست زدن به یک گردهمایی خواهان معلوم شدن مزار فرزندانشان شدند.

روز گذشته ۷۸۵مین هفته از گردهمایی مادران شنبه برگزار شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا این مادران گردهمایی خود را در حساب شبکه‌های اجتماعی خود برگزار کردند. مادران شنبه هفته جاری در رابطه با معلوم شدن سرنوشت نورالدین یدی‌گول که در ۱۰ آوریل سال ۱۹۸۱ بازداشت و سپس مفقود شد، یک گردهمایی را برگزار کردند.

مظفر یدی‌گول برادر نورالدین  یدی‌گول در این گردهمایی سخنرانی کرده و اعلام داشت که خانواده آنها سال‌هاست که در جستجوی سرنوشت این عضو از خانواده‌اشان بوده اما تا کنون عدالت در این رابطه برقرار نشده است؛ با این وجود آنها تلاش‌های خود را ادامه می‌دهند.

مظفر یدی‌گول در این گردهمایی اظهار داشت که آنها خواهان مشخص شدن مزار فرزندان و اعضای خانواده خود هستند. من می‌خواهم اطلاع داشته باشم که برادرم در کجا دفن شده است. این حق من است. تنها درخواست ما اینست. ما تا مشخص شدن سرنوشت آنها، پیگیر هستیم. من برادرم را از یاد نبرده‌ام و هم اکنون نیز در قلب من جای دارد.

ایمد افه نماینده حقوق بشر ترکیه در استانبول نیز در این گردهمایی اظهار داشت که نورالدین یدی‌گول تحت شکنجه جان خود را از دست داده است و از مقامات مسئول خواستار مشخص شدن سرنوشت وی شد.

بعد از آن خواهر اقبال ارن، یکی دیگر از افراد مفقود در رابطه با مفقود شدن یدی‌گول اظهار داشت: نورالدین یدی‌گول در جریان کودتای ۱۲ سپتامبر مفقود شد. وی با اشاره به پرونده حقوقی یدی‌گول اظهار داشت: به رغم گذشت این سالیان طولانی هیچ نتیجه‌ای برای اطلاع از سرنوشت این افراد به دست نیامده است. مرگ در زمان بازداشت جنایت علیه بشریت است. این جرم حتی وارد سیاستهای دولت نیز شده است. ما خواهان مشخص شدن وضعیت نورالدین یدی‌گول و تمامی افراد دیگری هستیم که مفقود شده‌اند. لازم است که دولت در این رابطه نقش خود را ایفا کند.