انتشار کتابچه «اوجالان در مقام متفکر»

کتابچه «اوجالان در مقام متفکر» نوشته «دیوید گرابر» اندیشمند بریتانیایی منتشر شد.

انتشارات پژاک کتابچه «اوجالان در مقام متفکر» نوشته «دیوید گرابر» اندیشمند بریتانیایی را ترجمه و تدوین نموده و در دسترس خوانندگان قرار داد.

اقدام مرکز انتشارات حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در راستای انتشار قریب ۲۰ کتابچه از نویسندگان و آکادمیسین‌های جهانی که در چارچوب «ابتکارعمل  بین‌المللی آزادی برای اوجالان»  دست به قلم برده و از کمپین بین‌المللی «آزادی برای اوجالان» حمایت کرده‌اند، همچنان ادامه دارد.

انتشارات پژاک در رابطه با این کتابچه و نویسنده آن اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشت:

«دیوید گرابر، انسان‌شناس و کنشگر ساکن لندن است. او که در شیکاگو آموزش دید، پیش از بازگشت به کار در ییل و سپس گلداسمیتز و مدرسه اقتصاد لندن که در حال حاضر در آنجا استاد است، دو سال را با کار میدانی در ماداگاسکار گذراند. گرابر که در جنبش عدالت جهانی و بعدها «تسخیر وال استریت» و همچنین جنبش‌های اجتماعی دیگر مشارکت داشت، در باره طیف گسترده‌ای از مباحث نوشته است، از ماهیت سیاست، بدهی، ارزش، دمکراسی، بروکراسی و اخیرا طاعون مدرن اشتغال بی‌فایده. او از دوستان دیرینه جنبش آزادی کردستان است.

کتابچه «اوجالان در مقامت متفکر» نوشته «دیوید گرابر» یکی از کتابچه‌های مجموعه «برساخت حیات آزاد: دیالوگ‌هایی با اوجالان» می‌باشد که همگی این مجموعه در یک کتاب جمع شده‌اند، این کتاب حاوی مجموعه مقالاتی از نویسندگان، متفکران و انقلابیون جهانی است تا در مورد افکار رهبر آپو نظرات خود را بیان دارند و فضای دیالوگ حول اندیشه‌های رهبر آپو شکل بگیرد. این مقالات برای نخستین بار، واکنش‌های مکتوب به نوشته‌های زندان رهبر آپو را گرد‌آوری نموده و شماری از آکادمیسین‌ها، نویسندگان و انقلابیونی را که به اندیشه‌های وی علاقه‌مند هستند یا از تفکرات وی الهام گرفته‌اند، دورهم جمع کرده است.

ترجمه این مجموعه به زبان‌های مختلف، تلاشی است برای گسترش و ژرفابخشی هرچه‌بیشتر به دیالوگ موجود. امید است که اثر حاضر دیوارهای زندان را نیز درنوردد، چراکه حصر و انزوای شدید اعمال شده بر زندان جزیره امرالی، اندک مجالی برای دیالوگ با رهبر آپو برجای نگذاشته است.

بدنبال آغاز کمپین بین‌المللی “آزادی جسمانی برای رهبر آپو، چارەیابی مسئلەی کورد” از روز ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ که مرحله نخست آن با موفقیت انجام شد، ارائەی این اثر در راستای این کمپین بودە و باور داریم کە با مبارزە در همەی عرصەهای اجتماعی، و در این مورد در حوزەی کارهای تئوریک می‌توان گام‌های استواری برداشت.»

جهت دریافت نسخه پی‌دی‌اِف کتاب اینجا کلیک کنید.