حمله نژادپرستانه به کوردها در بلژیک

در لوون بلژیک، گروه‌های نژادپرست ترک به خانواده‌های کوردی که از جشن نوروز برمی‌گشتند، حمله کردند. تعدادی از این خانواده‌ها به خانه‌ای پناه بردند اما نژادپرستان با تکبیر به آنها حمله کردند.

بر اساس گزارش‌ها، کوردهایی که در حال بازگشت از جشن نوروز در شهر لوون بودند، هنگامی که در حال عبور از شهرک هوسدن زولدر بودند، مورد حمله صدها نژادپرست قرار گرفتند.

گروه‌های نژادپرست، بسیاری از خودروها را تخریب کردند و به ده‌ها نفری که در یک خانه پناه برده بودند حمله کردند. از تصاویر منتشر شده در رسانه‌های دیجیتال می‌توان دریافت که این گروه نژادپرست قصد دارند با تکبیر وارد خانه شوند، اما پلیس اجازه نمی‌دهد.

شاهدان اظهار داشتند که نژادپرستان سعی کردند حدود ۴۰ نفر را که در یک خانه محبوس بودند، بسوزانند. بر اساس گزارش‌ها، تعداد زیادی زخمی شدند، اما هنوز اطلاعات دقیقی به دست نیامده است.

تصاویری از تلاش دسته‌جمعی نژادپرستان برای ضرب و شتم مرد جوانی در رسانه‌های دیجیتال منتشر شده است. در تصاویر دیگری، عده‌ای روی زمین افتاده‌اند.

در تصاویر مشخص است که توهین‌های نژادپرستانه نیز به زبان ترکی نسبت به افرادی که روی زمین افتاده‌اند، صورت می‌گیرد.

این گروه نژادپرست همچنین نماد سبز، قرمز و زرد و پرچم اقلیم کوردستان را به آتش کشیدند.

سپس کوردها به محل حادثه رفتند و نژادپرستی را محکوم کردند. کوردهایی که به محل حادثه رفته بودند، افرادی را که در خانه‌ای گرفتار شده بودند، نجات دادند.

کوردها همچنین در این شهرک دست به تظاهرات زدند و خواستار دستگیری فوری و مجازات مهاجمان نژادپرست شدند.همچنین تصاویر برخی از مهاجمان شناسایی و در رسانه‌های دیجیتال منتشر شد.

 پس از این حمله، تیم‌های پلیس زیادی به محل اعزام شدند و یک هلیکوپتر پلیس بر فراز شهر به پرواز درآمد.