علاقه زیادی به نمایشگاه کتاب آمد وجود دارد

ناشران در نمایشگاه کتاب آمد اظهار داشتند که آنان از استقبال مردم خوشحالند و از خوانندگان خواستند تا کتاب بخرند و از نویسندگان حمایت کنند.

نمایشگاه کتاب مزوپوتامیا توسط اتاق صنعت و بازرگانی آمد (DTSO) و نمایشگاه ایلول از ۱۶ دسامبر در مرکز همایش‌ها و نمایشگاههای مزوپوتامیا آغاز به‌کار کرده و تا ۲۴ دسامبر ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه پس از ۴ سال دوباره برگزار شده و نزدیک به ۲۰۰ ناشر در آن شرکت دارند. بسیاری از مصاحبه‌ها، پنل‌ها و رویدادهای جمع‌آوری امضا در این نمایشگاه با حضور بسیاری از نویسندگان برگزار می‌شود.

ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب آمد با خبرگزاری فرات (ANF ) صحبت کردند.

مشکل نشر و پخش وجود دارد

آزاد زال (انتشارات J&J): برگزاری این نمایشگاه پس از ۴ سال در آمد برای ما بسیار مهم است. برای ناشران و نویسندگان بسیار مهم است. در نمایشگاههای قبلی، روز اول علاقه چندانی وجود نداشت اما اینجا روز اول خیلی شلوغ بود. این مردم به اندازه نان و آب به کتاب و آگاهی نیاز دارند. ما این را به‌شدت احساس می‌کنیم. برای پاسخگویی به خلق کورد به‌عنوان نویسنده باید کتاب‌های باکیفیت و خوب را بیشتر منتشر و توزیع کنیم. در ترکیه مشکل توزیع کتاب وجود دارد. از طریق نمایشگاهها، خوانندگان می‌توانند به‌راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند. ما تمام تلاش خود را برای این امر انجام خواهیم داد. ما منتظر مردم خود در نمایشگاه هستیم.

خلیل سامَد (انتشارات سرخ): پس از وقفه‌ای طولانی به جمع خوانندگان رسیدیم. خیلی شلوغ است، امیدواریم به‌خوبی پیش برود. امیدوارم آثار ناشران مورد توجه قرار گیرد. ما معتقدیم که نمایشگاه خوبی خواهیم داشت. به‌عنوان ناشر، ما با ۱۱۰ کتاب و ۳۵ نویسنده اینجا هستیم.

نمایشگاههایی مانند این برای ناشران کورد بسیار مهم است

باور برشَف (انتشارات دارا): نزدیک به ۲ ماه است که در تدارک نمایشگاه هستیم. قبل از نمایشگاه ۲۴ عنوان کتاب منتشر کردیم. جمعیت واقعا زیاد است. امسال با ۴ نفر از نویسندگانمان به نمایشگاه پیوستیم. برخی از نویسندگان ما خارج از شهر و خارج از کشور هستند. ما نتوانستیم آنها را بیاوریم.

برفو باری (انتشارات نا): ما در حسرت نمایشگاه آمد بودیم. به‌عنوان یک ساکن شهر آمد، از حضور در اینجا بسیار خوشحالم. انتظارات ما از نمایشگاه زیاد است، به خصوص انتشارات کوردی که به زبان کوردی پخش می‌کنند مشکلات خاص خود را در بازار دارند. به نظر من برای تقویت بازار کتاب تاثیر نمایشگاه بیشتر خواهد بود. ما به‌عنوان ناشر با ۳۰ نویسنده در نمایشگاه حضور داریم.