۹ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی انتخابات باشور کوردستان را نظارت می‌کنند

ریاست کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرده است که برای امنیت انتخابات پارلمان اقلیم کوردستان ۴۱ هزار نفر از کارکنان این کمیسیون در مقطع انتخابات مشارکت خواهند کرد و این پروسه انتخاباتی از سوی ۹ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی دنبال خواهد شد.

ریاست کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، دادوَر عمر احمد طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام که در انتخابات امسال پارلمان اقلیم کوردستان، فرصت هیچ‌گونه تقلب و جعلی‌سازی وجود ندارد و هیچ طرفی نمی‌تواند چنین اعمالی را انجام دهد.

از ابزارهای الکترونیکی استفاده خواهد شد

دادور عمر احمد اعلام کرده است که از ده‌ها ابزار الکترونیکی پیشرفته در این پروسه انتخاباتی استفاده خواهد شد و این رای‌گیری از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸‌:۰۰ ادامه خواهد داشت.

دادور عمر احمد در ادامه سخنان خود اشاره کرد که ۴۱ هزار کارکن این کمیسیون در مقطع انتخابات مشارکت خواهند کرد، برخی از آنان برای این کار آموزش دیده و برخی دیگر نیز هنوز آموزش خود را به اتمام نرسانده‌اند تا تماما برای این کار آماده شوند.

سازمان‌های بین‌المللی ناظر بر انتخابات خواهند بود

در پایان ریاست کمسیون عالی مستقل انتخابات عراق، دادور عمر احمد بیان کرد که ۹ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی ناظر بر انتخابات خواهند بود.

در روز ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴، ۶مین دوره انتخابات پارلمان اقلیم کوردستان برگزار خواهد شد. تبلیغات و کمپین‌های انتخاباتی از مدتی قبل آغاز شده و ادامه دارند.