ارسال یک میلیون ٨٠٠هزار یورو از سوی جمعیت هلال احمر کوردستان برای زلزله زدگان

جمعیت هلال احمر کوردستان بیانیەای در رابطە با تلاش های خود برای جمع آوری کمک برای زلزله زدگان، صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که زمین لرزه ای ویرانگر در ٦ فوریە ٢٠٢٣ کوردستان، ترکیه و سوریه را لرزاند. مرکز زمین لرزە منطقە بازراجیک مرعش در باکور کوردستان بە بزرگی ٧/٨ ریشتر بود. بعد از آن در منطقە نورداغی دیلوک دومین زمین لرزە بە بزرگی ٦/٤ ریشتر رخداد و در منطقە اصلاحیە دیلوک نیز بە بزرگی ٦/٥ ریشتر زمین لرزە اتفاق افتاد. آن زمین لرزەها بیشتر شهرهای مرعش، سمسور، دیلوک، آمد، ملطی، روحا و مناطقی دیگری از باکور کوردستان، ادنە، هاتای، کلیس و عسمانیە و همچنین مناطق عفرین، فرات، شهبای جنوبی، و شرق سوریە و شهر حلب، ادلیب، لازقیە، حما و ترتوس در سوریە را لرزاند و ویرانی بزرگی بە بار آورد. تا کنون براساس آمارهای رسمی  بیش از ٥٠ هزار نفر کشتە شدەاند و بیش از ١٥٠ هزار نفر نیز آسیب دیدەاند. هنوز هم دەها هزار نفر زیر آوارها هستند. زیان های زیادی بر جای ماندە است. در این زمستان صدها هزار نفر خانەیشان ویران شدە است.

 سازمان ما، جمعیت هلال احمر کوردستان به همراه سازمان های همکار خود مانند خورشید سرخ و جمعیت هلال احمر اروپا، از روز اول کمپینی را راه اندازی کردند.  در چارچوب این کمپین، تاکنون ١ میلیون و ٥٠٠ هزار یورو برای آسیب دیدگان باکور کوردستان و ترکیه، ٣٠٠ هزار یورو برای قربانیان شمال و شرق سوریه، در مجموع ١ میلیون ٨٠٠ یورو ارسال شده است. از طریق این کمک ها،  چادر، وسایل گرمایشی، پتو، غذا، آب، اقلام بهداشتی، شیر و غذای کودک و اقلام دیگر خریداری و بین آسیب دیدگان توزیع شدە است.

 جمعیت هلال احمر کوردستان وظیفه خود می داند و تا زمانی که وضعیت زلزلە زدگان به حالت عادی بازنگردد به کمک رسانی ادامه خواهد داد.

هلال احمر کوردستان از همه مردم و سازمان هایی که در این کمپین شرکت کردند تشکر کرد.  وی همچنین از تمامی همکاران خود می خواهد در کمپین هلال احمر کوردستان شرکت کنند.

برای شرکت در کمپین اطلاعات لازم در لینک زیر موجود است:

 https://www.heyvasor.com/because-of-alkariya-lezgin-water-mixes/