استقبال پرشور از راهپیمایان آزادی در اَلکه

راهپیمایان بزرگ آزادی که به منطقه اَلکه (بیت‌الشباب) شرناخ رسیدند، با شعار «مرگ بر بردگی، زنده باد آزادی» مورد استقبال قرار گرفتند.

شرکت‌کنندگان در شاخه وان «راهپیمایی بزرگ آزادی» که برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کورد راه‌اندازی شده بود، با نمایش‌های محبت و علاقه‌ی شدید و حمایت در اَلکه مورد استقبال قرار گرفتند.

راهپیمایان که در راه اَلکه مورد استقبال نمایندگان حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفتند، در آنجا با همراهی ترانه‌های کوردی به پایکوبی پرداختند.

این فعالان که بعداً با شعار «زنده باد مقاومت زندان‌ها» راهپیمایی کردند، در ورودی شهرستان با شور و شوق فراوان مورد استقبال قرار گرفتند.

این راهپیمایی به سمت ساختمان منطقه‌ای دَم پارتی ادامه یافت و شعارهایی مانند «زنده باد مقاومت زندان‌ها»، «مرگ بر بردگی، زنده باد آزادی» و «ژن، ژیان، ئازادی» مکررا سر داده شد.

دیلان کونت عیان، نماینده پارلمانی دم پارتی روحا در بیانیه‌ای که در مقابل ساختمان حزب ارائه شد، هدف از این راهپیمایی را تضمین آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عنوان کرد.

دیلان عیان گفت: «با این خواسته ما در برابر سیاست همسان‌سازی که سال‌ها در مورد مردم کورد اعمال می‌شود می‌ایستیم. مجدداً آقای اوجالان باید به عنوان طرف اصلی گفتگو برای حل مسئله کورد از طریق ابزارهای دموکراتیک دوباره جای خود را بر سر میز مذاکره بگیرد. با اشتیاق و احترام به همه شما سلام می‌کنم.»

چنگیز یِرلی‌کایا که در راهپیمایی آزادی شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد که انزوای جاری علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۳ سال گذشته بدتر شده است.

یرلی‌کایا با تاکید بر اینکه انزوا جنایت علیه بشریت است، گفت: «مردم باید به این اعتراضات بپیوندند و از ارزش‌های خود محافظت کنند. زندانیان علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد آقای عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زدند. اگر صدایی از امرالی به گوش نرسد، جنازه‌ها از زندان‌ها خارج خواهند شد. ما به عنوان بستگان آنها نباید ساکت بمانیم و باید از آنها صیانت کنیم.»

عبدالله گونگَن، رئیس مشترک استانی دَم پارتی، شرناخ، گفت: «جنگ در خاورمیانه تا زمانی که انزوای علیه آقای اوجالان برداشته نشود پایان نخواهد یافت. بنابراین هرکسی که مدافع حقوق است باید در مقابل این انزوا بایستد. ما به عنوان سازمان منطقه بوتان به مدت ۴ روز در کنار راهپیمایان آزادی خواهیم بود.»

پس از سخنرانی در ساختمان حزب، راهپیمایان آزادی و مردم در مقابل ساختمان حزب با همراهی سرودها به رقص و پایکوبی پرداختند.

راهپیمایان پس از بازدید به روستای روبوسکی از توابع قلَبان رفته و از مزار ۳۴ شهروند که در ۷ دسامبر ۲۰۱۱ به قتل رسیده‌اند زیارت خواهند کرد.