دکتر محمود عثمان: از پ.د.ک می‌خواهم مجروحین خلیفان را به پ.ک.ک تحویل دهد

دکتر محمود عثمان سیاستمدار کورد می‌گوید، با مسئولین پ.د.ک تماس گرفته و از آن‌ها درخواست می‌نماید، مجروحین حملات شب ۵ سپتامبر خلیفان را به پ.ک.ک تحویل دهد.

دوشنبه شب هفته‌ گذشته ( ۵ سپتامبر ۲۰۲۲/ ١۴ شهریور ١۴٠١) ارتش ترکیه و نظامیان پ.د.ک در خلیفان به گروهی پنج‌نفره از نیروهای گریلای آزادی کوردستان حمله کرد. در این حمله ۳ گریلا شهید و ۲ گریلای مجروح به دست پ.د.ک افتادند.

دکتر محمود عثمان سیاستمدار کورد در گفتوگو با خبرگزاری روژنیوز اظهار کرد؛ پ.د.ک و پ.ک.ک باید با هم مذاکره کنند و اجازه ندهند ارتش ترکیه پیروز شود، اما تاکنون این کار  انجام ‌نشده است و این یک مسئله بزرگ است. امیدوارم همه درک کنند که ترکیه چه هدفی دارد و نقشه‌هایش چیست.

دکتر محمود عثمان در رابطه با دو گریلایی که مجروح شده و پ.د.ک آن‌ها را به اسارت گرفته ‌است می‌گوید:"من با پ.د.ک ارتباط دارم. به آن‌ها می‌گویم و درخواست می‌کنم تا این ۲ تن را به پ.ک.ک تحویل دهند، اما نمی‌دانم آن‌ها تا چه حدی به حرف من گوش خواهند کرد."

وی در رابطه با حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه می‌گوید:"اردوغان در مقابل کوردها مانند سگ هار است. آن‌ها در هر جایی به کوردها حمله می‌کنند و با هر روش ممکن با کوردها دشمنی می‌کنند. باید کوردها نیز با هر روشی این سیاست را محکوم نمایند. دولت ترکیه آماده نیست با کوردها گفتگو کند و راه‌حلی برای مسئله کورد پیدا نمایند."