در نوروز شنگال به گریلا درود فرستادند: ما اشغالگری را شکست خواهیم داد

در جشن نوروز در دره کرسه شنگال پیام«روح نوروز و فلسفه رهبر آپو اشغالگری را پایان خواهد داد» داده شد.

نوروز ۲۰۲۴

در دره کرسه شنگال جشن نوروز با پیشاهنگی شورای خودمدیریتی شنگال با شعار «آزادی برای رهبر آپو، خودمدیریتی برای شنگال» آغاز شد. در ابتدای این مراسم، پیام اداره خودمدیریتی شنگال، نهادهای جامعه ایزدی، توسط ریحام حسن، رئیس مشترک هیئت اجرایی شنگال ارائه شد.

ریحام حسن در ابتدای این پیام ضمن تبریک به خانواده‌های شهدا، گریلاهای آزادی‌بخش و همچنین خلق کورد و جامعه ایزدی، گفت: «نوروز ۲۰۲۴ بسیار مهم و پرمعنا است. گفته‌ای از شهید مظلوم دوغان است که می‌گوید «مقاومت زندگی است، تسلیم شدن خیانت است» و در زندان آمد با بدنش آتش نوروز را روشن کرد. در شخص مظلوم دوغان، زکیه و رهشان از همه شهدای نوروز و انقلاب با احترام یاد می‌کنیم. همانطور که ضحاک ظالمی در تاریخ وجود داشت، ذهنیت ضحاک امروز نیز ادامه دارد. اما همانطور که کاوه آهنگر در مقابل ضحاک ایستاد و به آن ظلم پایان داد، امروز نیز با روحیه نوروز و اندیشه رهبر آپو، به اشغالگری دولت ترکیه و خیانت خانواده بارزانی پایان خواهیم داد.»

پس از این پیام، مشعل آتش توسط مادران شهدا و سخنگوی جنبش آزادی زنان ایزدی (TAJ) ریحام حجو روشن شد و سپس گروه رقص مرکز استیا نخشا به روی صحنه آمد.

 این جشن با آهنگهای محلی مراد فقیر خواننده آغاز شد. همچنین هنرمندانی دیگری هم هنرنمایی خواهند کرد.

این جشن تا به ساعات شب ادامه خواهد داشت.