درخواست از وریشه مرادی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

در ادامه درخواست‌ها از وریشه مرادی برای پایان دادن به اعتصاب غذا، نهاد «نه به تابو نه به خشونت علیه زنان» از وریشه مرادی درخواست نمود تا اعتصاب غذای خود را پایان دهد.

روز یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳، نهاد «نه به تابو نه به خشونت علیه زنان» با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود از وریشه مرادی درخواست نمود تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

این نهاد در بیانیه‌ی خود ضمن درخواست از وریشه مرادی برای پایان دادن به اعتصاب غذای خود گفت: «تلاش و مبارزه‌ی شما و دیگر همبندی‌هایتان در زندان‌ها و سیاه‌چاله‌های رژیم ضدزن و ضدانسانی جمهوری اسلامی، بی‌شک نمونه‌های درخشانی از مقاومت علیه رژیمی است که تنها رابطه‌اش با جامعه، انسان و آزادی، شکنجه و اعدام است. مبارزه شما عزیزان، و به ویژه شما وریشه عزیز، که زیر حکم ضدانسانی و قرون وسطایی'بغی' بیدادگاه‌های رژیم جور و جهل اسلامی قرار دارید، بی‌شک درخشان و ماندگار است.»

در ادامه‌ی این بیانیه آمده است: «مبارزه‌ی شما عزیزان، رکن اساسی مبارزه‌ای عمیق و گسترده در کل جامعه است. مبارزه‌ای که با شعار و مطالبه'ژن، ژیان، آزادی' آغاز شده و بی‌شک با سرنگونی جمهوری اسلامی به سرانجام خواهد رسید.»

این نهاد همچنین در ادامه بیانیه خود گفت: «وریشه عزیز، انقلاب و رهایی کل جامعه از چنگال رژیم آپارتاید جنسی و ضدبشری اسلامی به تک‌تک شما عزیزان نیازمند است. اجازه بدهید که شما را در کنار خود داشته باشیم. اجازه بدهید که دست در دست و شانه‌به‌شانه‌تان برای آزادی و عدالت بجنگیم. ما هم در کنار صدها فعال و همرزم شما، خواهان پایان دادن به اعتصاب غذایتان هستیم تا بتوانیم شانه به شانه علیه احکام اعدام و برای آزادی تک‌تک شما یاران و عزیزانمان مبارزه کنیم.»

وریشه مرادی فعال حقوق زنان و عضو جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان(کژار) و زندانی سیاسی محکوم به «بغی» در اعتراض به صدور و اجرای حکم اعدام در نظام زندان‌های حکومت ایران دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.