دو اشغالگر ترک در آواشین و هفتانین به هلاکت رسیدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژا ستار ضربات مرگباری را بر اشغالگران ترک تحمیل کردند. در دو عملیات در آواشین و هفتانین ٢ اشغالگر کشته شدند و ١ اشغالگر دیگر زخمی گردید.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا و حملات هوایی ارتش غاصب ترک به جنوب کوردستان را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در عرصه آواشین؛

ساعت ١٩ روز ٢٢ ژوئن / ١ تیر در حالیکه بیل‌های مکانیکی در حال احداث جاده برای اشغالگران در دامنه‌های ارتفاعات چارچلا بودند با سلاح سنگین هدف قرار داده شدند. فعالیت احداث جاده در این منطقه متوقف شد.

ساعت ۵:٣٠ روز ٢٢ ژوئن در منطقه گری سور عرصه آواشین اشغالگرانی که در حال گشودن راه بودند هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند. در این عملیات یک اشغالگر کشته و یک اشغالگر زخمی شد.

در چارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور در عرصه هفتانین؛

ساعت ٢٢ روز ٢٢ ژوئن یک خودرو حامل عناصر کُنتراگریلا که از تپه خاچ در خانتور هفتانین به راه افتاده بود هدف عملیات انفجاری قرار گرفت. از کشته شدن ١ کُنترا در این عملیات اطمینان حاصل شده است.

حملات هوایی ارتش غاصب ترک به مناطق حفاظتی میدیا و جنوب کوردستان؛

از ساعت ٩:٣٠ الی ١٠:۴٠ روز ٢٢ ژوئن هواپیماهای جنگنده منطقه کورو ژارو در زاپ را بمباران کردند.

از ساعت ٢٢ الی ٢٣ روز ٢٢ ژوئن اشغالگران با استفاده از هلیکوپتر اقدام به تغییر نیروهای خود در مناطق مروانوس و بانیستا در عرصه آواشین نمودند.

از ساعت ٢١ الی ٢٢ روز ٢٢ ژوئن اشغالگران مستقر در مناطق قاشورا، شهید چیا، دره ملیتان و تپه سور عرصه متینا با استفاده از هلی‌کوپتر جایگزین شدند. همزمان منطقه کیستا و کوردینه هدف حملات راکتی و گلوله‌باران هلی‌کوپترهای تهاجمی قرار گرفتند."