فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار: نتیجه این مقاومت تاریخی، یک برد تاریخی خواهد بود

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار، در یک بیانیه از عملیات موفقیت‌آمیز اخیر گریلاهای خود قدردانی کرد. یژاستار می‌گوید نتیجه این مقاومت تاریخی، یک برد تاریخی خواهد بود که زنان جنبش آپوئی پرچمدار آن هستند.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یگان‌های زنان آزاد (یژا ستار) در یک بیانیه به تجاوز نظامی ترکیه به زاپ، آواشین و متینا، از چهاردهم آپریل تاکنون که قریب چهار ماه از آن سپری می‌شود اشاره کرد و گفت مقاومت بزرگی به ویژه از سوی نیروهای یژاستار در برابر انواع حملات غیراخلاقی رژیم فاشیستی آ.ک.‌پ‌-م‌.ه.‌پ که تحت حمایت ناتو قرار دارد صورت گرفته است.

این بیانیه مبارزه جاری را برای آزادی و آینده زنان و بشریت عنوان کرد و گفت دستیابی زنان کورد به این سطح از رزمندگی بی شک در اثر رهبر آپو بود.

فرماندهی یژاستار به سرنگونی یک فرود بالگرد تهاجمی ترکیه توسط زنان گریلا در بلندی‌های اف‌ام در سوم آگوست و همچنین عملیات موفقیت‌آمیز تک‌تیراندازان یژاستار علیه متجاوزین نظامی در ارتفاعات آمدیه پرداخت و به این مقاومت پرافتخار درودهای انقلابی فرستاد.

این بیانیه تصریح کرد زنان گریلا با قدرت‌عملی که در میدان جنگ‌ از خود نشان دادند به کابوسی برای ارتش فاشیست ترکیه بدل شدند. فرماندهی یژاستار با اشاره به یک عملیات در شمذینان، استفاده موثر گریلاهایش از تلەهای انفجاری و تاکتیک شلیک از راه دور را موجب شکست دشمن از لحاظ روانی توصیف کرد.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار اعلام کرد نیروهایش در تمامی مناطق جنگی حضور دارند، در شرایط فوق‌العاده مقاومت می‌کنند و اراده بالایی از خود نشان می‌دهند. این بیانیه از ارتش ترکیه به عنوان باندهای اوباش فاشیست نام برد و  عمده ضرباتی که دشمن دریافت می‌کند را محصول هوش و اراده زنانه دانست که بر جنگ متمرکز شده‌اند.

یژاستار یادآورد کرد زاگرس سرزمین الهه‌هاست، به این معنا که آن مناطق، مکان‌هایی هستند که شرافت، شجاعت و آزادی در آن ریشه می‌دهند و انسانیت با آن معنا پیدا می‌کند. در حالی که باندهای فاشیستی، پشت هواپیماها و بمب‌ها پنهان شده و ناجوانمردانه حمله می‌کنند.

این بیانیه افزود: جنگ جاری به دلایل ایدئولوژیک توسعه یافته و حمله‌ای علیه پارادایم تمدن دمکراتیک، که نشان دهنده ارزش‌های فرهنگ الهه است، صورت گرفته. جنبش آپوئی مقاومت می‌کند. تاریخ دوباره شاهد جنگ دو طرف مقابل در یک مکان است. ما رسالت خود را تاریخی می‌دانیم.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژاستار نتیجه این مقاومت تاریخی را یک برد تاریخی پیشبینی کرد و گفت ما خود را زنانی خوش شانس می‌دانیم که شانس تعیین تاریخ را داریم.