حقی آرمانج: اینکه ارتش پریشان ترکیه چگونه از زاپ خارج ‌شود جای سوال دارد

یک فرمانده ه.پ.گ با بیان آنکه ارتش ترکیه در زاپ گرفتار شده است می‌گوید وقتی که صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسد، نظامیان اشغالگر هر یک به سویی فرار می‌کنند. او می‌گوید ارتش در زاپ پریشان شده و چگونه از آن خارج خواهد شد جای سئوال است.

حقی آرمانج، فرمانده قرارگاه مرکزی نیروی مدافع خلق درباره آخرین تحولات مربوط به جنگ در مناطق حفاظتی مدیا گفتگویی با خبرگزاری فرات انجام داده است.

آرمانج به فرصت‌طلبی ترکیه در میانه جنگ اوکراین و منازعه ناتو با روسیه اشاره کرد و درباره سراسیمگی در انجام چنین حمله ای گفت دولت ترکیه که محبوبیتش کاهش یافته است با نزدیکی انتخابات می‌خواهد هرطور شده به یک پیروزی برسد و حاکمیتش را تداوم بخشد.

این فرمانده قرارگاه مرکزی نیروی مدافع خلق می‌گوید گرچه نیروهای دشمن به برخی تونل‌ها ورود کرده اند ولی مقاومت بزرگی جریان دارد و منطقه زاپ همچنان در کنترل گریلاهاست.

حقی آرمانج به سپری که گریلاهای آزادی کوردستان در برابر نیروهای اشغالگر ایجاد کرده‌اند اشاره کرد و گفت همرزمانمان طی حملات متعدد تلفات سنگینی به دشمن تحمیل کرده‌اند. قدرت این عملیات به حدی بوده که حکومت ترکیه را تکان دهد و از درون دچار شکاف کند.

او گسترش عملیات به محدوده متینا را ناشی از سنگینی شکست امیدواری‌های بزرگی دانست که دولت ترکیه به خیال پیروزی در زاپ در میان مردمش ایجاد کرده بود. به گفتەی این فرماندەی گریلا، ارتش ترکیه در واقع آمادگی گسترش دامنه عملیات را نداشت اما برای فرار از فشار افکار عمومی بود که این اقدام را انجام داد.

حقی آرمانج با بیان آنکه ارتش در زاپ گرفتار شده است گفت وقتی که صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسد، نظامیان اشغالگر هر یک به سویی فرار می‌کنند. ارتش ترکیه در زاپ پریشان شده، اینکه چگونه از آن خارج خواهد شد، جای سئوال است.

این فرمانده ه.‌پ.‌گ به خوف نظامیان اشغالگر از رویارویی با نیروهای گریلا اشاره کرد گفت، آنها پشت صخره‌ها پنهان می‌شوند و جلوی تونل‌ها نمی‌آیند. همە امید دشـمن پس از بمباران هوایی به کارایی تسلیحات شیمیایی دوخته شده است. مردم ما ولی بدانند که دشمـن اینجا شکست خواهد خورد و نشانه‌های آن وجود دارند.