هزل اوزگور: ارتش سرگردان ترکیه در زاپ گیر کرده است

فرمانده زنان گریلای یژاستار می‌گوید ارتش ترکیه در زاپ گیر کرده، نمی‌تواند تکان بخورد و نمی‌داند چکار کند. هزل اوزگور به فداکاری نیروهای گریلا اشاره کرده و می‌گوید چنان تدارکی در زاپ دیده‌اند که دشمن را شوکه کرده است.

هزل اوزگور فرمانده یگان‌های زنان آزاد (YJA STAR) می‌گوید طرح دولت فاشیستی ترکیه در حملات پارسال با شکستی که در آواشین متحمل شد ناکام ماند و آنها می‌دانستند دولتی که بقای آن در گروی جنگ‌افروزی است امسال برای اتمام طرحی که در سر داشت، دست به یک حمله گسترده خواهد زد.

هزل اوزگو از آمادگی برای رویارویی خبر داد و گفت: "سال‌هاست که برای جنگی بزرگ در زاپ تدارک می‌بینیم. تونل‌های جنگی بسیار عالی حفر شدند. آمادگی نهایت استفاده از جغرافیای زاپ را فراهم آوردیم. ولی مهمتر از همه، آمادگی در دل و ذهن ما بود که چه پاسخی باید به دشمن بدهیم. وقتی که هجوم زمینی از هفدهم آپریل امسال آغاز شد، همه طبق وظایف خود پاسخ دادند."

او ابتکار عمل را در دست نیروهای گریلا توصیف کرد و افزود: "بی‌گمان این جنگ به سادگی پیش نمی‌رود و دشواری‌ زیادی دارد که در حال پرداخت بهای آن هستیم. در برابر فناوری پیشرفته ناتو ما با اراده انسان می‌جنگیم. دشمن ما ناجوانمرد و بی‌اخلاق است. هیچ معیار و موازینی ندارد. فداکاری که رفقایمان در جبهه جنگ نشان می‌دهند مایه افتخار و احترامی عظیم است. موضع آنها این است که دشمن فاشیست با دست‌های خونینش را در زاپ درهم بشکنند. آنها مصمم هستند چون اهمیت زاپ را برای کوردستان می‌دانند."

فرمانده یگان‌های زنان آزاد استار می‌گوید: "رفقای ما اجازه نزدیک شدن نیروهای اشغالگر به تونل‌های جنگ را نمی‌دهند. دشمن برای تصرف برخی نواحی از سلاح شیمیایی و بمب‌های بزرگ استفاده می‌كند. پارسال هم از گازهای شیمیایی در تونل‌ها استفاده کردند. ولی نظامیانشان هنوز همان‌جایی هستند که فرود آمده‌اند و نمی‌توانند یک قدم به جلو بروند."

هزل اوزگور گفت نظامیانی که با هلی‌کوپتر در منطقه فرود می‌آیند در محاصره گریلاها قرار دارند. آنها پس از فرود به سرعت دوربین‌های مداربسته، سیم‌های خاردار و تجهیزات مراقبتی را اطراف خود نصب کرده و سگ‌ها را دور خود رها می‌کنند تا بتوانند آنجا بمانند. گریلاها اما این تدابیر را بی‌ثمر کرده و در حملات غافلگیرانه، تلفات جانی بر آنها تحمیل می‌کنند. ارتش سردرگم ترکیه نمی‌داند چکار کند. هر روز منطقه را بمباران می‌کند.

او عملیات متنوع و ترکیبی گریلاها در زاپ را موجب شوکه شدن نیروهای دشمن خواند و گفت: "به آنها گفته بودند گریلاها در غارها بسر می‌برند، بروید آنها را محاصره کنید و نگذارید خارج شوند. گویا خبر نداشتند ما چه تدارکاتی دیده‌ایم، کجا مستقر هستیم و چه هنری در حمله به مواضع دشمن داریم. ما نمی‌خواهیم که برخی جزئیات نظامی خود را بیان کنیم. ولی نه بالگردهای کبرا می‌توانند در آسمان منطقه براحتی پرواز کنند و نه نظامیان اشغالگر می‌توانند تکان بخورند. آنها در زاپ گیر افتاده‌اند."