جبهه خلق: این تروریسم باید محکوم شود، نه اینکه با آن همراهی شود

جبهه خلق حمله روز گذشته در سیدصادق را به شدت محکوم کرد و گفت: «برنامه‌های خارجی، لجاجت، اختلافات حزبی و شخصی مقامات اقلیم کوردستان همه مرزها را درنوردیده است.»

محکوم کردن حمله علیه مطبوعات و رسانه آزاد

ارتش اشغالگر ترکیه در نزدیکی سید صادق از توابع استان سلیمانیه یک خودروی متعلق به شرکت رسانه‌ای چتر را هدف قرار داد که در نتیجه آن دو خبرنگار زن (گلستان تارا و هیرو بهاالدین) به شهادت رسیدند. جبهه خلق در بیانیه‌ای کتبی این حمله را محکوم کرد. 

جبهه خلق گفت: «مسئولیت حفاظت از جان، امنیت و حاکمیت خاک عراق و شهروندان آن بر عهده دولت عراق و دولت اقلیم کوردستان است؛ متاسفانه هر دو طرف در اوج بی تفاوتی نسبت به جان، امنیت و خون شهروندان کوردستان هستند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «آنچه که هر روز اتفاق می‌افتد و هر روز یک هواپیمای بدون سرنشین غیرنظامیان بی گناه ما را هدف قرار می‌دهد، با کمک دستان کثیف داخلی و در راستای اهداف سیاسی است. تکرار مداوم این نقض‌های امنیتی، شکست مقامات اقلیم کوردستان است و باعث شده که هیچ کس در زندگی خود احساس امنیت و آرامش نکند.

برنامه‌های خارجی، لجاجت‌ها و اختلافات حزبی و شخصی مقامات اقلیم کوردستان همه مرزها را درنوردیده است؛ باید به این بی‌تفاوتی‌ها و برنامه‌های خطرناک نسبت به جان شهروندان ما پایان داده شود.»

جبهه خلق به خانواده خبرنگاران شهید تسلیت گفته و تاکید کرد: «جان و امنیت شهروندان خط قرمز است و باید هدف قرار دادن، تروریسم و ​​ارعاب محکوم شود نه آنکه با آن همراهی صورت گیرد.»