جنبش آزادی- کرکوک: ترکیه به نسل کشی خلق ایزدی ادامه می دهد

شورای جنبش آزادی در کرکوک درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه به شنگال اعتراض و اعلام کرد: نسل کشی خلق ایزدی توسط دولت فاشیست ترکیه ادامه دارد.

شورای منطقەای جنبش آزادی در کرکوک در نشستی مطبوعاتی حملات دولت اشغالگر ترکیه را محکوم کرد و به علت سکوت در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه به شنگال، از هر دو حکومت عراق و اقلیم کردستان انتقاد کرد و خواهان اتخاذ موضع آنها برای محدودکردن حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه شد.

در این نشست خبری، کومل سرمد ریاست مشترک شورای کرکوک جنبش آزادی جامعه کوردستان، صحبت کرد.

کومل سرمد درباره ترور رزمندگان یگانهای مدافع شنگاڵ گفت: همچنان که آشکار است طی روزهای اخیر دولت اشغالگر ترکیه در ادامه جنایاتش، شنگال را بمباران کرد و چندین رزمندە واحدهای مقاومت شنگال نیز در این میان بە شهادت رسیدند. خلق ایزدی از سال ٢٠١۴ تاکنون قتل عام می شوند. رزمندگانی که از خلق ایزدی در مقابل داعش محافظت کردند، هم اکنون مورد حملات تروریستی دولت اشغالگر ترکیه قرار گرفته اند.

همچنین کومل سرمد درباره دشمنی دولت فاشیست ترکیه با خلق ایزدی اعلام کرد: همچنان که می دانید در چند روز گذشته سمینار دموکراتیک و صلح جویانه حول آلترناتیو خلق دموکراتیک در شنگال برگزار شد و هدف از آن دموکراتیزه کردن شنگال بود. عیان است که دولتهای اشغالگر کوردستان و بویژه دولت ترکیه این پیشرفتها را تحمل نمی کنند و به بمباران شنگال دست زده اند.

در پایان کومل سرمد ریاست مشترک شورای اقلیم کرکوک جنبش آزادی، خواهان اتخاذ موضع از سوی حکومت شد و گفت:

ما این تروریسم دولتی را که دولت فاشیست ترکیه علیه خلق ایزدی انجام می دهد، محکوم می کنیم و از هر دو حکومت عراق و اقلیم کوردستان می خواهیم که حدی برای این مداخلات و جنایات در نظر بگیرند. بویژه از مجلس و حکومت مرکزی عراق می خواهیم که علیه ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کنند تا نتواند با حملاتش استقلال عراق را زیرپا بگذارد.