جنبش آزادی، عراق را فراخواند: به طرفدار حملات ترکیه مبدل نشوید

جنبش آزادی درباره دیدار و جلسه دولت اشغالگر ترکیه بامقامات عراق بیانیه‌ای منتشر کرد و عراق را فراخواند تا به طرفدار حملات اشغالگرانه ترکیه مبدل نشوند.

شورای اجرایی جنبش آزادی جامعه کوردستان در باشور (جنبش آزادی) در ارتباط با دیدار دیروز هیئت دولت ترکیه با مقامات دولت عراق در بغداد بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد.

این بیانیه به مشروح زیر می‌باشد:

«سالهاست که دولت اشغالگر ترکیه، تمامی سیاست‌های داخلی و خارجی خود را برای نابودی جنبش آزادی‌بخش کوردستان بکار می‌بندد. کاری که اردوغان امروزه قصد انجام آن را دارد، نه تنها برعلیه کوردها، در عین حال برای بدست آوردن خاک اشغال شده در زمان عثمانی هاست، آشکارانه چشم به کرکوک، موصل و هولیر دوخته‌اند.

بعد از شکست ارتش اشغالگر با همکاری ناتو، ارتش ترکیه دست به سیاست سرکوب زده است، اما به هدف خود نخواهد رسید. به همین دلیل دیدار و آمد و رفت با دولت عراق را آغاز کرده است. آمدن اینبار وزرای دفاع، استخبارات (میت) و مسئولان نظامی برای عملی کردن نقشه‌های اشغالگرانه است.

پ‌د‌ک به دلیل شکست خود در عراق، بر ضد خلق کورد و حکومت حال حاضر عراق کاملا درخدمت نقشه‌ها و اشغالگری‌های دولت ترکیه عمل می‌کند. لازم است تمام نیروهای میهن‌دوست، بر ضد این نقشه‌های دولت ترکیه یک جهبه میهنی را تشکیل داده و در آن جای گیرند.

ما انتظار داریم که دولت وقت عراق به همکار جنایت‌های دولت ترکیه تبدیل نشود، راه را برای دست درازی‌های دولت ترکیه سد کند و نیروهایی که با دولت ترکیه همکاری و همدستی می‌کنند به‌مثابه خائنین مورد جزا و سزا دادن قرارگیرند. لازم است خلق‌ما در باشور کوردستان دارای موضعی ملی میهنی را اتخاذ کند،‌ کسانیکه امروز به نقشه‌ها و حملات دولت ترکیه کمک و همیاری می‌کنند همان هایی هستند که اکنون دربرابر تصمیمات دادگاه فدرال و مطالبات مردم کوردستان می‌ایستند.»