کمک حزب دمکرات کوردستان به ارتش اشغالگر ترک در متینا

نیروهای حزب دمکرات کوردستان برای محافظت از ارتش ترکیه که در تپه متینا حکاری به دام افتادەاند، در سه مکان مقر نظامی ساختند.

 در ١٤ آوریل ٢٠٢٢ ارتش اشغالگر ترک به مناطق زاپ، متینا و آواشین در مرزهای باشور کوردستان حمله کرد.

 مقاومت گریلاهای نیروهای مدافع خلق و زنان آزاد کوردستان بر ضد این حملات ادامە دارد، اما بار دیگر مشخص شد کە نیروهای حزب دمکرات کوردستان با نیروهای اشغالگر ترکیە همکاری میکنند.

در مدت گذشتە نیروهای حزب دمکرات کوردستان راە رساندن کمک های لجستیکی بە نیروهای مدافع خلق و زنان آزاد کوردستان را مسدود کردە بود، در چند مکان دور دست درصدد گذاشتن کمین برای نیروهای گریلا برآمدە و راە  را بر ایفای نقش آنها بستە و راه را برای خودروهای زرهی سربازان ترک گشودند.

نیروهای مدافع خلق در این بارە اطلاعات مهمی را منتشر کردە و اعلام داشتە است کە نیروهای حزب دمکرات کوردستان این بار وارد همکاری با ارتش اشغالگر ترک شدند، در همین رابطە نحوه خدمت رسانی حزب دمکرات کوردستان را به ارتش ترکیه در تپه حکاری را با دوربین هایمان ضبط کردەایم.

 همچنین در این بیانە بە این نکتە نیز اشارە شدە است کە از ماه ژوئیه حزب دمکرات کوردستان برای کمک به ارتش اشغالگر ترک بە این منطقه رفتە و در ماه اوت این کمک ها افزایش یافتە است. قبلا نیروهای حزب دمکرات کوردستان با خودروهای زرهی در چهارطرف “تپە اورتی میتینا”، راە، پاسگاە و پناهگاه ساخته بودند همچنین در ماه اوت، ارتش ترک جاده ای بین مناطق مقاومت تپه حکاری و تپه آمدی، ایجاد کرد.

بر اساس خبر نیروهای مدافع خلق: خدمات ارائه شده توسط حزب دمکرات کوردستان به ارتش اشغالگر ترکیه،نتوانسته مانع مقاومت نیروهای گریلا شود، گریلاهای مدافع خلق و زنان آزاد کوردستان کە در پاییز چندین عملیات انقلابی را بر ضد اشغالگران انجام دادند، در ٢٦-٢٧ نوامبر نیز ضربات مهلکی را به ارتش ترکیه وارد کردند و مانع استقرار آنها در منطقه شدند.

همچنین نیروهای مدافع خلق این را نیز اعلام کردەاند: زمانی کە ارتش اشغالگر ترک از استقرار بر تپه حکاری عاجز ماند، نیروهای حزب دمکرات بر روی این تپە مقر سربازی دایر کردند تا نیروهای گریلا بر تپە حکاری حملە نکند، همچنین نیروهای گریلا در سە مقر پرچم حکومت اقلیم کوردستان را پایین کشیدند.

 همزمان برای حفاظت از ارتش ترک در برابر فعالیت گریلاها، پرچم دولت اقلیم کردستان را در مقر نظامی در تپه سدار که به تپه حکاری راە دارد، را برافراشتند. همچنین نیروهای مدافع خلق می گوید: ما این رویدادها را با دوربین ضبط کردەایم اما هیچ اطلاعاتی روشنی را اعلام نکردەاند کە آیا هیچ نیرویی در آن منطقە حضور دارد  یا خیر.

درحال حاضر مقر نیروهای حزب دمکرات کوردستان در کوە آمدی وجود دارد، قبلا در این منطقە جنگ سنگینی اتفاق افتادە است، همچنین پرچم اقلیم کوردستان بر روی مواضع ارتش اشغالگر ترک نیز قرار داشتە و در دسامبر گذشته ارتش ترکیه کە نیروهایش را از منطقه موسوم به "میدان کماندو"، خارج کرد.

 تپه حکاری حدود ١٥ کیلومتر با مرز ترکیه و عراق فاصله دارد و بلندترین نقطه آمدی، بنابراین از اهمیت استراتژیک برخوردار است، تپه حکاری از طریق جاده ساخته شده توسط حزب دمکرات کوردستان  به خط مرزی متصل شدە است و از این طریق ارتش ترکیە تانک و زرەپوش و وسایل سربازی و مهمات خود را بە تپە حکاری منتقل میکند.