کمیته مطبوعات ک‌ن‌ک‌: ما نمی‌گذاریم که چراغ و روشنایی روزنامه‌نگاران خاموش شود

کمیته مطبوعات ک‌ن‌ک،‌ یاد زحمتکشان مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هیرو بهاالدین را گرامی داشت و گفت‌: ‌«ما نمی‌گذاریم که چراغ و روشنایی آن روزنامه‌نگاران خاموش شود. ما مبارزه آنان را با آشکار کردن حقایق فاشیسم و اشغالگری دولت ترکیه ادامه خواهیم داد.»

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

کمیته مطبوعات کنگره ملی کوردستان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(ک‌ن‌ک) در رابطه با شهادت زحمتکشان مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هیرو بهاالدین با عنوان ‌«با شهید شدن روزنامه‌نگاران، صدای آزادی خلق قطع نمی‌شود» بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است‌:

‌«در روز ۲۳ اوت ۲۰۲۴،‌ دولت اشغالگر ترکیه در منطقه سیدصادق باشور کوردستان،‌ به یک گروه روزنامه‌نگاران ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«چراغ رسانه» حمله کرد و در نتیجه این حمله ۲ روزنامه‌نگار به نام‌های هیرو بهاالدین اهل شهرک سنگاو و گلستان تارا اهل ایلح به شهادت رسیدند. دولت اشغالگر ترکیه بصورتی مداوم، تمام روش‌های جنگی و فشار‌ علیه کوردها،‌ انقلاب و دستاوردهای خلق کورد را روا داشته است، اما نتوانسته است جسارت مردمان و مقاومت خلق ما را شکست دهد. توطئه،‌ نقشه و حملات پشت‌سر‌هم خنثا شدند.

این حمله علیه روزنامه‌نگاران و صدای آزاد خلق‌ما،‌ هرچند که مسبب قربانی بزرگی شد، اما دوباره نیز درخواست دولت ترکیه بی‌فرجام ماند. روزنامه‌نگاران جسور و راستگو همیشه صدای درست و صحیح خلق و حقوق مشروع آنان می‌باشند. همیشه حقایق اشغالگرانه،‌ سلطه‌گری و بی‌عدالتی دشمن و اشغالگران را آشکار کرده‌اند. به‌همین علت عجیب نیست که دولتی شووَنیست و اشغالگر از قلم و دوربین‌های روزنامه‌نگاران بترسد.

ما کمیته کنگره ملی کوردستان ‌(ک‌ن‌ک) به خانواده‌، دوستان و رفقای هر دو جانفدای آزادی، تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان نیز شفای عاجل را خواستاریم.

ما این جنایت وحشیانه دولت ترکیه و حکومت اردوغان-باغچلی را بشدت محکوم می‌کنیم.

ما قول خود به خلق‌مان مبنی براینکه نمی‌گذاریم چراغ و روشنایی آن روزنامه‌نگاران خاموش شود را دوباره بیان می‌کنیم، ما مبارزه آنان را با آشکار کردن حقایق فاشیسم و اشغالگری دولت ترکیه ادامه می‌دهیم.‌»