کنگره خلق: هوال راپرین در همه جا تأثیرگذار بود

هیات ریاست مشترک کنگره خلق به مناسبت شهادت راپرین آمد با انتشار پیامی اعلام کرد: هواک راپرین مبارزات ٣٠ ساله خود را در هر چهار بخش کوردستان و اروپا ادامە دادا. او همانند یک گریلای آپویی رادیکال، در همه جا تاثیرگذار بود.

هیات ریاست مشترک کنگره خلق به مناسبت شهادت راپرین آمد- دلال عزیزاوغلو- پیامی را منتشر کرد.

در این پیام آمده است:

هوال راپرین آمد(دلال عزیزاوغلو) از از کادرهای پیشاهنگ حزب کارگران کوردستان و پاژک بود که در ١٧ ژوئن در جریان حمله هوایی دولت ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا شهید شد.

نخست به خانواده گرانقدر عزیزاوغلو، همچنین به تمامی هوالان و خلقمان تسلیت می گوییم. یاد و خاطرە این هوال مان را با عشق، احترام و قدردانی گرامی می داریم و بر تحقق آرمانهایش تاکید می کنیم.

هوال راپرین آمد مبارزات ٣٠ساله خود را در هر چهار بخش کوردستان و اروپا تداوم بخشید و مانند یک گریلای آپویی رادیکال، همه جا تاثیرگذار بود.

در کنگره ٢٠١١ به همکار رٶسای مشترک کنگره خلق انتخاب شد. در این سنگر در راستای بازسازی اجتماعی با افقهای کنفدرالیسم دموکراتیک و خلق دموکراتیک، زحمات فراوانی کشید. در روژآوا و شنگال برای ایجاد جامعه دموکراتیک مبارزه کرد. در زمینه نوآوری و ساختن پروژه اجتماعی دموکراتیک، فعالانه ایفای نقش کرد. به مانند یک مربی و محقق موفق در این زمینه و برای آموزش و سازماندهی اجتماعی مشارکت داشت. به عنوان همکار رٶسای مشترک کنگره خلق در چهارچوب الگوی آزادی در همه عرصەهای ایجاد جامعه دموکراتیک بویژه در آموزش و پرورش مردم نقش بسزایی داشت.

شهادت هوال راپرین آمد برای جامعه آزاد و پروژه زن آزاد رهبر آپو، برای ایجاد جامعه دموکراتیک و آزاد، یک ضایعه بزرگ بود. در زمینه تجارب و معلوماتی که در جریان مبارزه به دست آورده بود، شهادت او بویژه برای ریاست مشترک کنگره خلق، خسارتی بزرگ بود.

یاد و خاطرە هوالمان راپرین را که در عرصه قانونگذاری(عرصه بنیادگذاری اجتماعی) وظایفی بر عهده گرفت و مانند سازمان ده، محقق و مربی مبارزە کرد و این عرصه یکی از ستونهای سیستم کنفدرالیسم دموکراتیک است، گرامی میداریم و بر پیمانمان برای تحقق آرمان و اهداف وی  تاکید می کنیم.

یکبار دیگر به خانواده گرانقدرش، همه هوالان و خلقمان تسلیت می گوییم.