کنش اعتراضی در ایلح‌: مقاومت ما در همه جا ادامه خواهد داشت

به قتل رساندن دو زن کورد روزنامه‌نگار در سلیمانیه محکوم شد. در این کنش اعتراضی پیام‌: ‌«مقاومت ما در همه جا علیه حملات ادامه خواهد داشت‌‌» داده شد.

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

سازمان شهر ایلح حزب دمکراسی و برابری خلق‌ها ‌(دم پارتی) در رابطه با حمله علیه زحمتکشان و کارکنان مطبوعات آزاد در منطقه سیدصادق از توابع سلیمانیه اقلیم کوردستان، در محله پازاریه شهر ایلح بیانیه داد. نمایندگان احزاب سیاسی،‌ نهادها و بسیاری افراد دیگر در این بیانیه شرکت کردند.

ریاست مشترک دم پارتی ایلح، سونگول کورکماز سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«براثر حمله ناجوانمردانه دیروز، دو نفر از زحمتکشان مطبوعات آزاد به قتل رسیدند و ۶ نفر نیز مجروح شدند. مقاومت ما در همه جا علیه حملات از جاییکه باقیمانده ادامه خواهد داشت. نمی‌توانند به هیچ شیوه به خلق کورد اعتنا نکنند. ما یکبار دیگر یاد گلستان تارا و هیرو بهاالدین را با احترام گرامی می‌داریم.‌»

نماینده پارلمان از حزب دم پارتی در ایلح، زینب اودونجو هم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«این حمله اولین حمله علیه کوردها نیست. ما نه دیروز سرتعظیم فرود آوردیم و نه فردا تعظیم خواهیم کرد. به همین‌خاطر حکومت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) را فرامی‌خوانیم که از روش همدستی دست بردارد و برای اینکه کوردها در چهار بخش کوردستان به حقوق دمکراتیک خود دست‌یابد، تلاش کند.‌»

پس از ارائه بیانیه شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ژن ژيان آزادی» سرداده شد.