کنش ‌«به آزادی رای بدهید»‌: ۴۴ ماه است که از امرالی اطلاعی دریافت نمی‌شود

در کنش ‌«به آزادی رای بدهید» که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجان برگزار می‌شود،‌ اشاره شد که قریب به ۴۴ ماه است که هیچ اطلاعی از جزیره امرالی دریافت نمی‌شود و حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ را فراخوانده شد که از این سیاست‌های ناحق دست‌ بردارد.

جمعیت پشتیبانی و حمایت از خانوادهای زندانیان ‌(TUHAY-DER) در شهر وان در رابطه با انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۴۳ ماه است هیچ اطلاعی از وی دریافت نمی‌شود در کوچه هنر، کنش ‌«به آزادی رای بدهید» را انجام داد. حزب مناطق دمکراتیک ‌(د‌ب‌پ)، جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژ‌آ)، جمعیت حمایت از کسانی که در بستگان خود را در گهواره تمدن از دست داده‌اند ‌(MEBYA-DER)، مجلس جوانان دم پارتی، مدیران د‌ب‌پ، دم پارتی، جمعیت فرهنگ و هنر و زبان آرسیسا، شهرداران مشترک و بسیاری از شهروندان در این کنش مشارکت کردند. مدیر TUHAY-DER، امین شکر بیانیه را قرائت کرد.

مدیر MEBYA-DER، امین شکر اعلام کرد که حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ زندان‌ها را به مثابه ابراز ایجاد رعب و وحشت در میان جامعه استفاده می‌کند و گفت‌: ‌«زندان‌ها بخاطر اینکه جامعه را ساکت کنند به‌عنوان وسیله‌ای علیه کسانیکه مبارزه سیاست دمکراتیک را انجام می‌دهند، روزنامه‌نگاران،‌ آکادمیسین‌ها و کسانی‌که مدافع آزادی اندیشه هستند استفاده می‌شود. ما به مثابه خانواده زندانیان این سیاست‌های تحمیل انزوا، فشار و ایجاد ترس را نمی‌پذیریم و حکومت را فرامی‌خوانیم که از این سیاست‌های ناحق دست‌بردارد. باید حق زندانیان از جمله زبان، باورداشت، بهداشت، حیات، اطلاع یافتن،‌ استفاده از انتشارات، ملاقات با خانواده و وکلا، دفاع شود. باید بدانید که سالمندان‌، بیماران،‌ معلولان، کودکان، زنان و زندانیان مهاجر که در زندان‌ها بسر می‌برند با تبعیض، حقارت و نقض حقوق‌های بسیاری روبرو می‌شوند.‌»

‌«۴۴ ماه است که هیچ اطلاعی از امرالی دریافت نمی‌شود»

امین شکر بیان کرد که انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان روز به روز تعمق می‌یابد. شکر یادآور شد که تمام مراجعات و درخواست‌ها برای ملاقات با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بدون جواب مانده است. شکر بیان کرد که قریب به ۴۴ ماه است که هیچ اطلاعی از جزیره امرالی گرفته نمی‌شود و اینچنین ادامه داد‌: ‌«قریب به ۶۰۰ مراجعه با درخواست ملاقات از سوی خانواده و وکلا به دادستانی جمهوری در بورسا و مدیریت زندان امرالی صورت گرفته است. اما تمام مراجعات و درخواست‌ها بدون پاسخ باقی نهاده شدند و یا به بهانه ‌«مجازات انضباطی» آن را رد کردند. در گزارش‌های کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی) اعلام شده است که به همان شیوه حق خیری کونار، حامیلی ییلدریم و ویسی آکتاش که در زندان امرالی زندانی می‌باشد نیز نقض شده است. انزوای تحمیلی هنوز ادامه دارد.‌»

این کنش پس از سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت زندان‌ها»، ‌«زنده‌باد مقاومت امرالی» و انجام تحصن به پایان رسید.