کشته شدن ۶ شهروند بلوچ در حملات نیروهای دولت ایران

دست کم ۶ شهروند بلوچ طی دو حمله‌ی نیروهای نظامی دولت ایران در شهرستان‌های سربیشه و بخش کورین زاهدان کشته شدند.

به گزارش حال وش غروب روز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳،  نیروهای انتظامی فراجا در محدوده شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی به سمت یک خودرو با پلاک سیستان و بلوچستان بدون ایست و هشدار قبلی به صورت مستقیم شلیک کردند که دو سرنشین خود را با اصابت گلوله جان باختند.

هویت یکی از این دو شهروند بلوچ «ایرج سارانی موخر» ۳۴ ساله، فرزند امیر  متاهل و دارای دو فرزند، اهل و ساکن شهرستان سرپیشه در استان خراسان جنوبی احراز شده است. هنوز هویت شهروند دیگر مشخص نشده است.

همچنین بامداد روز یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳، ۲ دستگاه موتور سیکلت در منطقه سرکال واقع در بخش کورین زاهدان هدف حملات پهپادی نیروهای نظامی حکومت قرار گرفته و چهار راکب موتورسیکلت‌ها جان باختند.

حال وش در این رابطه اعلام کرد: «بامداد امروز راس ساعت ۲:۴۰ دقیقه، دو موتورسیکلت در حال حرکت در منطقه سرکال واقع در بخش کورین زاهدان به وسیله پهپاد مورد حمله قرار گرفته و منفجر شدند که دست کم ۳ تن از راکبان این دو موتورسیکلت در دم بر اثر شدت انفجار و ترکش جان خود را از دست داده و حداقل یک تن دیگر نیز بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.»

هویت دو تن از شهروندان کشته شده «امیررضا رخشانی» حدوداً ۲۳ ساله، فرزند محمد عظیم، مجرد و اهل ساکن منطقه شیرآباد زاهدان و «احسان زاروزهی» حدوداً ۲۰ ساله، اهل و ساکن زاهدان احراز شده است.