عملیات انقلابی گریلاها: ۴۱ اشغالگر مجازات شدند

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در منطقه زاپ در تاریخ ۱۹ مارس عملیات‌ انقلابی شهید جوان-شهید آندوک را انجام دادند. در نتیجه این عملیات ۴۱ سرباز اشغالگر ترکیه مجازات شدند.

عملیات انقلابی نوروز ۲۰۲۴

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) درباره این عملیات انقلابی اطلاعات زیر را منتشر کرد:

«مشی پیروزمندانه کارزار آزادی گریلای آزادی کوردستان بی‌وقفه ادامه دارد. گریلاهای ما جشن رستاخیز و مقاومت را با روح کاوه معاصر مظلوم دوغان استقبال کردند. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان که پیروزی‌ بزرگ آسمانی را برای نوروز ۲۰۲۴ به خلق کورد مژدگانی دادند،‌ از زمین نیز در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴ با عملیات انقلابی ضربه‌ای سهمگین را به ارتش اشغالگر ترکیه وارد آوردند و بدین شیوه باری دیگر جشن نوروز را به خلق میهن‌دوست کورد تبریک می‌گوییم.

تکنیک و تاکتیک ویژه اجرا شد

در منطقه مقاومتی تپه آمدیه واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ، برعلیه ۳ پایگاه ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۱۹ مارس ساعت ۹:۲۵ دقیقه عملیات انقلابی شهید جوان-شهید آندوک انجام شد. این عملیات انقلابی با تاکتیک و تکنیکی ویژه و با ابتکار عمل نیروهای ما آغاز شد و در ابتدا به اشغالگران در منطقه شهید جمره ضربه وارد شد. در این ضربه سهمگین ۲ کانتینر، یک چادر، یک سنگر منهدم شد، ۱۵ اشغالگر هم سزا داده شده و ۹ اشغالگر مجروح شدند. بعد از این هم ضربات تاثیرگذار دیگری به اشغالگران در منطقه شهید جمره وارد آمد. در ضربه گروه دیگر این عملیات انقلابی ۲ اشغالگر مجازات شده و یک اشغالگر هم زخمی شد، دو سنگر و یک سلاح نارنجک انداز منهدم شدند.

از ۴ گروه، ضرباتی قدرتمند به اشغالگران وارد آمد

در منطقه شهید جسور نیز از طرف ۴ گروه ضرباتی قدرتمند به اشغالگران وارد شد. در اینجا در مجموع ۲۴ اشغالگر مجازات شده و یک اشغالگر هم مجروح شد. نیروی این عملیات انقلابی از ۷ جنازه اشغالگران عبور کرد و یک سلاح ب۷، سلاحی نیمه اتوماتیک به همراه زنجیر و ۱۵۰ فشنگ آن، یک دوربین روز، یک نشانه گذار، یک سیستم تشخیص صدا، یک جفت دستکش، ۲ عدد باتری دوربین ترمال، یک شارژر و دو دوربین را به غنیمت گرفتند. نیروهای حرفه‌ای گریلا زمانیکه سلاح ب‌۷ را به غنیمت گرفتند، سلاح اشغالگران را برعلیه اشغالگران به کار بردند، با راکت انداز ب۷ یک ماشین زرهی را هدف قرار دادند.

با سلاح‌های فردی و نیمه اتوماتیک بر علیه اشغالگران در منطقه شهید پیردوغان نیز عملیات صورت گرفت. در نتیجه این عملیات یک دوربین و ۳ نورافکن منهدم شدند.

نیروی عملیات انقلابی ضرباتی مرگبار به اشغالگران وارد آورند، اشغالگران نیز خواستند که با وسایل زرهی به عملیات پاسخ دهند اما وسایل زرهی هم هدف قرار گرفت و دشمن مجبور شد که عقب نشینی کند.

۴۱ اشغالگر مجازات شدند

در عملیات انقلابی شهید جوان- آندوک در مجموع ۴۱ اشغالگر مجازات و ۱۱ اشغالگر هم مجروح شدند. ۷ جنازه اشغالگران از نزدیک روئیت شد و یک سلاح راکت انداز ب۷، سلاحی نیمه اتوماتیک به همراه زنجیر و ۱۵۰ فشنگ آن، یک دوربین روز، یک نشانه گذار، یک سیستم تشخیص صدا، یک جفت دستکش، ۲ عدد باتری دوربین ترمال، یک شارژر و دو دوربین به غنیمت گرفته شدند، همچنین یک سلاح نارنجک انداز، یک سلاح فردی‌ م‌پ‌ت-۵۵، ۷ عدد دوربین، ۸ نورافکن،‌ ۷ سنگر، ۳ کانتینر، ۲ چادر و یک رادار نیز منهدم گشتند.

رفقای ما اکین و جانشیر که در این عملیات انقلابی با روح نوروز به دشمن ضرباتی مرگبار را وارد ساختند قهرمانانه جنگیدند و شهید شدند. اطلاعات  و مشخصات بیشتر این رفقای شهید در آینده برای خلق میهن‌دوست و افکار عمومی منتشر خواهد شد.»