نوروز دیگور: نوروز آزادی و مقاومت است

گلستان کلچ معاون رئیس فراکسیون دَم پارتی در نوروز دیگور به سخنرانی پرداخت و گفت: «نوروز آزادی و صلح است. نوروز مقاومت است.»

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در منطقه‌ی دیگور واقع در قَرص در خیابان ملت نوروز را جشن گرفت.گلستان کلچ معاون رئیس فراکسیون دَم پارتی، نامزدهای انتخاباتی ریاست مشترک شهرداری قَرص و دیگور و چندین شخصیت دیگر در مراسم جشن نوروز شرکت داشتند. زنان و کودکان با پوشش مخصوص به میدان برگزاری نوروز آمده بودند.

در ابتدای مراسم برای ادای احترام به شهدای مبارزات آزادی‌خواهانه و دمکراسی‌خواهانه یک دقیقه سکوت انجام شد.

در این جشن روسا ایلدان‌ از کنشگران جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) به سخنرانی پرداخت و گفت: «دیگور معنای زندگی دارد، یکی از میادینی است که مبارزه و آزادی از آن آغاز شد. معتقد هستیم که خلق ما تا پایان در یاد و خاطر خود این مقاومت را بیاد خواهد داشت.»

در این جشن گلستان کلچ معاون رئیس فراکسیون دَم پارتی به سخنرانی پرداخت و گفت: «در روزهای روشن همگان می‌آیند. نوروز آزادی و صلح است. نوروز مقاومت است. نوروز بر خلق کورد و تمامی خلق‌های خاورمیانه مبارک باد.

یک قرن مسئله وجود دارد. خلق کورد مسئله‌ی برابری و موقعیت دارد. خلق کورد یک مسئله‌ی وجودی دارد. قرن جدیدی آغاز می‌شود. برای این‌که خلق کورد در این قرن وجود داشته باشد، باید صلح حاصل شود. سیاست رد و انکار قرن خنثی شده است. آقای اوجالان یگانه مخاطب مسئله‌ی کورد است. به همین سبب باید انزوا رفع گردد.»

کلچ در ادامه‌ی سخنانش به انتخابات ۳۱ مارس اشاره کرد و گفت: «به همین سبب می‌گوییم که اتحاد خود را تقویت می‌کنیم. نباید یک رای کورد به هدر برود. باید آرای کوردها همگی رای به دَم پارتی باشد. دَم پارتی را بزرگ‌تر کنیم. مبارزات خلقمان را بزرگ‌تر و گسترده‌تر نماییم.»

پس از سخنرانی‌ها با آوازهای هنرمندان عایشه شفاق‌ و عادل شیرزاد، خلق به جشن و پایکوبی پرداختند.