نیروهای مدافع خلق: ٢١ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند، یک بالگرد سکورسکی ساقط شد

ه.پ.گ اعلام کرد در ١٨ عملیات تیم‌های سیار گریلایی در مجموع ٢١ ارتشی ترکیه از پای درآمده‌اند. همچنین یک بالگرد سکورسکی سرنگون شده و یک سنگر هم منهدم گردیده است.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم عملیات گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه ارتش متجاوز ترکیه خبر داده است.

در اطلاعیه آمده است:
"گریلاهای آزادی کوردستان با مهارت ویژه در جنگ و خلاقیت در اجرای تاکتیک‌های رزم گریلا به حملات ارتش متجاوز ترک پاسخ می‌دهند و سلسله عملیات‌های نیرومندانه‌ای را به انجام می‌رسانند. تیم‌های سیار ما با خنثی کردن حملات دشمن عملیات‌هایی را در چارچوب گرفتن انتقام خون فرماندهان همیشه جاوید باگر اردال و رِزان آمَد به انجام رساندند.

در نتیجه ١٨ عملیات تیم‌های سیار ما ٢١ اشغالگر مجازات شدند، یک فروند بالگرد سکورسکی ساقط شده و یک سنگر دشمن منهدم گردید. ارتش اشغالگر ترک مناطق مقاومت را ١٠ بار با سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی، ٩٨ بار توسط بالگردهای تهاجمی، ١٩ بار توسط هواپیماهای جنگنده و ده‌ها بار از طریق پایگاه‌های مرزی با توپ، تانک و کاتیوشا هدف حمله قرار داد.

برپایه گزارش ه.پ.گ شرح عملیات‌هایی گریلا و حملات رژیم متجاوز ترکیه به شرح زیر است:

روز ٣ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ تیم‌های سیار گریلا، ٢ ارتشی ترک در تپه شهید فداکار از پای درآمدند.

شب ٣ سپتامبر بالگردهای دشمن بر فراز منطقه شهید فداکار به گشتزنی پرداختند و درصدد هلی‌برن اشغالگران برآمدند. تیم‌های گریلا ١٢ بار این بالگردها را هدف قرار دادند، یک فروند سکورسکی پس از آنکه متحمل ضربات سنگین گردید دچار حریق شد و حین ترک آسمان منطقه در منطقه بارزان سقوط کرد. تمامی سرنشینان آن از پای درآمدند. پس از سقوط این بالگرد، هواپیماهای جنگنده ۴ بار محل سقوط آنرا بمباران کردند.

٢ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک، نیروهای گریلا ۴ عملیات انفجاری را در تپه شهید شاهان و شهید آخین به انجام رساندند که در نتیجه آن ٨ ارتشی ترکیه از پای درآمدند. این عملیات در انتقام خون فرمانده همیشه جاوید باگر اردال به انجام رسید.

٣ سپتامبر در منطقه شهید درویش خاکورک، تیم‌های سیار یژاستار با سلاح سنگین عملیاتی را علیه اشغالگران به انجام رساندند. در این عملیات ۶ اشغالگر کشته شدند و یک سنگر آنها منهدم گردید. این عملیات در انتقام خون فرمانده همیشه جاوید گریلا شهید رِزان آمَد به انجام رسید.

١ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور در عملیات تیم‌های سیار گریلا در تپه آمیدی، ٣ ارتشی ترکیه از پای درآمدند.

٣ سپتامبر در همین منطقه در ٢ عملیات انفجاری جداگانه ٢ ارتشی ترکیه از پای درآمدند.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق حفاظتی میدیا می‌افزاید: ٣ سپتامبر سنگرهای جنگ مناطق تپه جودی و ساجا ١٠ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ٣ سپتامبر مناطق سیدا، تپه بهار، تپه شهید فداکار و منطقه گولکا در متینا ١۵ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. بالگردهای تهاجمی در همین روز ٨۶ بار منطقه مقاومت تپه شهید فداکار و ١٢ بار منطقه مقاومت تپه آمیدی را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند. همچنین پایگاهای دشمن ده‌ها بار منطقه تپه اف‌ام را هدف آتش توپخانه و خمپاره قرار داده‌اند.

ه.پ.گ می‌افزاید ارتش اشغالگر ترک ٣ سپتامبر تلاش نمود با بکارگیری بیل مکانیکی سنگرها و تونل‌های جنگ منطقه ورخله را تخریب کند.