نیروهای مدافع خلق: ۴٧ متجاوز مجازات شدند

در عملیات گریلاهای آزادی کوردستان در گرامیداشت سالروز ١ ژوئن سلسله عملیات‌هایی به انجام رسیدند. در عملیات‌های گریلا ۴٧ نظامی ترک کشته شدند و به ٢ هلی‌کوپتر صدمه وارد گردید.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای گریلا علیه رژیم متجاوز ترک را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"گریلاهای آزادی کوردستان با فرماندهی نیروهای یژاستار در گرامیداشت ١٨مین سالگرد کارزار ١ ژوئن سلسله عملیات‌هایی را به انجام رساندند. در این عملیات‌ها ۴٧ اشغالگر به سزای اعمالشان رسیده، ٨ اشغالگر زخمی شدند و به دو فروند بالگرد صدمه وارد شد.

جزئیات عملیات‌های گریلایی در عرصه آواشین؛

٣٠ می اشغالگرانی که درصدد بمباران منطقه مقاومت ورخله بودند از سوی نیروهای ما با سلاح سنگین مورد حمله قرار گرفتند. اشغالگران مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در عرصه زاپ؛

٢٩ می از ساعت ٩ الی ١٠ زمانیکه اشغالگران درصدد هلی‌برن نیروهای خود از طریق بالگرد در منطقه شهید لشکر تپه شهید جودی بودند از دو محور هدف عملیات نیورهای ما قرار گرفتند. به هر دو بالگرد ضربه وارد شده و بدون آنکه موفق به پیاده‌کردن سرنشینان شوند مجبور به ترک منطقه شدند.

٢٩ می ساعت ١۴ تک‌تیراندازان یژاستار اشغالگران مستقر در اطراف تپه شهید نالین در منطقه تپه اف‌ام را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک اشغالگر کشته شد.

٣٠ می اشغالگرانی که خواستار پیشروی به سوی دره شهید ساوشکا در منطقه تپه جودی بودند هدف نیروهای ما قرار گرفتند. اشغالگران پس از این عملیات سرگردان شده و در منطقه پراکنده گردیدند.

در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

بامداد ٢٩ می نظامیان اشغالگر ترک درصدد حمله به سنگرهای جنگ شهید برخودان در منطقه مقاومت شهید شاهین بودند که تحت کنترل نیروهای ما قرار گرفتند. نیروهای ما عملیاتی انفجاری را علیه آنان به انجام رساندند. در زمان انفجار بمب جاسازی شده ٢ اشغالگر به دره پرتاب شدند. هر دو اشغالگر از سوی نیروهای ما با نارنجک و سلاح سبک کشته شدند. نیروهای ما بر سر اجساد این دو اشغالگر حاضر شده و جنازه آنها در دست نیروهای ما قرار دارد. در این عملیات در مجموع ۴ اشغالگر کشته شدند. تجهیزات نظامی و سلاح‌های اشغالگران نیز منهدم شده است. اجساد دو اشغالگر همچنان در دست نیروهای ما قرار دارد. زمانیکه اشغالگران حوالی غروب درصدد تحرک تازه‌ای بودند یکبار دیگر هدف حمله نیروهای ما قرار گرفته و نتوانستند پیشروی کنند.

٢٩ می اشغالگرانی که درصدد پیشروی بسوی سنگرهای منطقه مقاومت کارکر بودند از سوی نیروهای یژاستار ما تحت کنترل قرار گرفتند و ١٠ عملیات انفجاری علیه آنان به انجام رسید. در این عملیات از کشته شدن حداقل ۶ اشغالگر اطمینان حاصل شده است.

همان روز از ساعت ٧:٣٠ الی ٧:۴٠ نیروهای ما دو بار با نارنجک و سلاح‌های فردی اشغالگران اطراف سنگرهای جنگ را هدف قرار دادند. در نتیجه این عملیات‌ها ٣ اشغالگر کشته شده یک اشغالگر نیز زخمی شد. ساعت ٨:٢٠ اشغالگرانی که درصدد پیشروی بودند هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفتند و ۴ اشغالگر مجازات شدند. ساعت ٩:۴٠ الی ١٠:٣٠ اشغالگرانی  که در اطراف سنگرهای جنگ گردهم آمده بودند هدف حمله نیروهای ما قرار گرفتند که در نتیجه آن ۴ اشغالگر کشته شدند.

نظامیان اشغالگر ترک ساعت ١۵ درصدد حمله با مواد منفجره بودند که با پاسخ نیروهای ما مواجه شده و پا به فرار گذاشتند. همچنین ساعت ١٩ درصدد حمله با مواد شیمیایی بودند که در حملات نیروهای یژاستار ما با تله‌های انفجاری و سلاح‌های فردی ٢ اشغالگر کشته شدند، بقیه اشغالگران مواد منفجره را رها کرده و پا به فرار گذاشتند.

همان روز از ساعت ٨:۵٠ الی ١٩:٠۵ تک‌تیراندازان یژاستار ١٠ بار اشغالگران مستقر در تپه کارکر را هدف قرار دادند که در نتیجه این عملیات‌ها ۶ اشغالگر کشته، ۴ اشغالگر زخمی شدند.

در نتیجه عملیات‌های منطقه مقاومت کارکر که با فرماندهی گریلاهای یژاستار به انجام رسید در مجموع ٢۵ اشغالگر کشته و ۵ اشغالگر زخمی شدند.

٢٩ می اشغالگران درصدد استقرار در اطراف سنگرهای جنگ تپه جهنم در چیارش بودند که از سوی نیروهای ما با سلاح فردی و نارنجک هدف قرار گرفتند و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

٢٩ می از ساعت ٧ الی ٨ اشغالگرانی که درصدد حملات شیمیایی و مواد منفجره به تپه شهید شاهین بودند، سوی نیروهای ما با سلاح سنگین هدف قرار گرفتند.

٣٠ می از ساعت ۴:۵٠ الی ۶:١۵ دو اشغالگر در منطقه کارکر از سوی تک‌تیراندازان یژاستار مجازات شدند.

در عرصه متینا؛

در چهارچوب کارزار انقلابی جنگ خابور،

٢٩ می ساعت ١١ دو اشغالگر و ساعت ١٣ نیز دو اشغالگر دیگر در تپه شهید زمانی و شهید عاکف در تپه حکاری کشته شدند و یک اشغالگر زخمی شد.

٢٩ می ساعت ١٧:٣٠ اشغالگرانی که درصدد پیشروی در تپه شهید زمانی تپه حکاری بودند از دو محور هدف حمله نیروهای ما واقع گردیدند. در این عملیات ١١ اشغالگر کشته، ٢ اشغالگر زخمی شدند. ساعت ١٩:٣٠ یکبار دیگر اشغالگرانی که درصدد پیشروی بودند از دو محور هدف حمله واقع شدند. اجساد کشته‌های دشمن تا نیمه شب تحت کنترل نیروهای ما قرار داشت.

شهادت یک گریلا

در حین عملیات ثمربخش نیروهای ما هوال «سیابند» که در خط حمله جای گرفته و ضربات نخست را بر اشغالگران وارد کرده بود به شهادت رسید. هوال سیابند برای کسب نتیجه در این عملیات رنج بزرگی را متحمل شده و پیشاهنگی را بر عهده گرفت. جزئیات شناسنامه هوال سیابند در اطلاعیه‌ای جداگانه منتشر می‌شود.

حملات شیمیایی و مواد منفجره دشمن

٢٩ می مناطق شکفتا بریندارا، تپه شهید برخودان و تپه جهنم در زاپ، منطقه ورخله در آواشین ٢٧ بار با سلاح‌های شیمیایی و مواد منفجره هدف حمله واقع شدند.

حمله با هواپیماهای جنگنده، بالگرد و توپخانه

٢٩ می مناطق تپه جودی، تپه اف‌ام، تپه آمیدی، شکفتا بریندارا، کارکر، چیارش، تپه جهنم، شهید شاهین، تپه روبار، ساجا، چمچو و رنجبرآخا در عرصه زاپ صدها بار ازسوی توپخانه‌های مرزی هدف قرار گرفته و ۴٣ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢٩ می مناطق تپه اورته، تپه شهید زمانی، تپه شهید مروان و کانی‌ بوتک در عرصه متینا ده‌ها بار از سوی پایگاه‌های مرزی هدف آتش توپخانه قرار گرفته و ١٣ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند.

٢٩ می منطقه ورخله در عرصه آواشین ۴ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد.

٢٩ می اطراف روستای شکفتیان در عرصه گاره توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شد."