نیروهای مدافع خلق: ٧ ارتشی ترکیه از پای درآمدند

در عملیات‌های گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار ٧ نظامی ارتش ترکیه به هلاکت رسیدند و یک دوربین مداربسته منهدم شد. ه.پ.گ ادعای سازمان میت درخصوص ربودن ٢ گریلا در مخمور را تکذیب کرده و می‌افزاید این دو در ماه جولای خیانت کرده‌اند و هیچ نسبتی با مخمور ندارند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای جزئیات تازه‌ای از نبرد گریلایی علیه ارتش متجاوز ترک را منتشر کرد.

برپایه اطلاعیه ه.پ.گ روز ١٣ سپتامبر/ ٢٢ شهریور در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در زاپ تیم‌های سیار یژاستار مواضع اشغالگران در تپه شهید آرین را با سلاح سنگین هدف قرار دادند.

١٢ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس در خاکورک تیم‌های سیار یژاستار در منطقه شهید بریتان، اشغالگران را تحت کنترل قرار داده و عملیاتی انفجاری را علیه آنان به انجام رساندند که در نتیجه آن ۶ ارتشی ترکیه از پای درامدند.

١٣ سپتامبر در چارچوب کارزار انقلابی شهید ساواش مرعش جنگ خابور، ١ نظامی ترکیه از سوی تک‌تیراندازان یژستار در منطقه مقاومت تپه جودی از پای درآمد و یک دوربین مداربسته در تپه آمیدی منهدم گردید.

ه.پ.گ با اشاره به استفاده ارتش ترکیه از سلاح‌های ممنوعه در حمله به مناطق تحت کنترل گریلا می‌افزاید: ١٣ سپتامبر اشغالگران ٢ بار با پهپادهای تهاجمی سنگرهای جنگ منطقه مقاومت تپه آمیدی را بمباران کردند. ١٣ سپتامبر سنگرهای جنگ تپه آمیدی، چمچو و شکفتا بریندارا ٣ بار با بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی و تسلیحات شیمیایی هدف حمله قرار گرفتند. در همین روز تونل‌های منطقه شهید باهوز در منطقه شهید فداکار ٢ بار با تسلیحات سلاح‌های آتش‌زا هدف حمله قرار گرفتند.

ه.پ.گ در بخش دیگری از گزارش به تداوم بمباران مناطق حفاظتی میدیا از سوی هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌های مرزی اشاره کرده و می‌گوید؛ روز ١٣ سپتامبر منطقه سیدا، منطقه ورخله و منطقه چمچو ۶ بار و منطقه دشتا کافیا در گاره ٢ بار توسط هواپیماهای جنگنده بمباران شدند. ١٣ سپتامبر منطقه مقاومت تپه آمیدی ٢٠ بار از سوی بالگردهای تهاجم هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار گرفت. همچنین پایگاهای دشمن روز ١٣ و ١۴ سپتامبر ده‌ها بار مناطق مقاومت تپه اف‌ام و سیدا را هدف آتش سلاح‌های سنگین قرار دادند. ١٣ سپتامبر ارتش اشغالگر ترک تلاش نمود مواضع و تونل‌های جنگ شکفتا بریندارا را با بیل‌های مکانیکی تخریب کند.

گزارش‌ رسانه‌های جنگ ویژه به تمامی بی‌اساس است

ه.پ.گ در ادامه به ادعای سازمان میت ترکیه در مورد ربودن ٢ گریلای پ.ک.ک در کمپ مخمور پاسخ داده و می‌گوید:"دولت اشغالگر ترک در عملیات اشغالگرانه‌ای که از ١۴ آپریل آغاز کرده بود هیچ نتیجه‌ای کسب نکرده و علی‌رگم حملات ضداخلاقی و ضدقانونی ضربات سهمگینی را از سوی نیروهای ما متحمل شده است. اما رسانه جنگ ویژه دولت ترک از آغاز با اخبار و گزارش‌های کذب که پشت میز سرهم می‌کند درصدد فریب افكار عمومی ترکیه، تمجید از میت و لاپوشانی ضربات سهمگین گریلا بر ارتش ترکیه است. رسانه جنگ ویژه در این چارچوب ادعا کرده که افرادی به نام‌های خطیب و آریا عضو پ.ک.ک در مخمور در عملیاتی ویژه از سوی میت دستگیر شده‌اند. اطلاعات مذکور بی‌اساس می‌باشند. افرادی به نام خطیب و آریا در ماه جولای از صفوف ما فرار کرده و دست به خیانت زدند و سپس به شیوه‌ای به دولت ترکیه تحویل داده شده‌اند."